خبرگزاری کار ایران

شکستن رکورد اینترنت در ایرانسل

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۹۹۱

مدیرعامل ایرانسل چهارشنبه ۳ دی ماه ۱۳۹۹، با انتشار تصویری از یک تست سرعت اینترنت‌ همراه، از دستیابی ایرانسل به رکورد جدیدی از سرعت در شبکۀ 5G ایران خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط  عمومی ایرانسل، در این تست سرعت، که در صفحۀ اینستاگرام دکتر بیژن عباسی‌آرند منتشر شده است، ایرانسل موفق شد سرعت دانلود بیش از۲.۵ گیگابیت بر ثانیه را ثبت کند. رکورد قبلی در این زمینه، سرعت‌ ۱.۵ گیگابیت بر ثانیه بود که مرداد ماه ۱۳۹۹، در ساختمان مرکزی ایرانسل و در حضور خبرنگاران، ثبت شد.

ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، تنها اپراتوری است که توانسته است برای اولین بار، در روز اول مردادماه ۱۳۹۹، فناوری نسل پنجم تلفن‌همراه را در ایران راه‌اندازی کند و تاکنون سه سایت 5G خود را به بهره‌برداری رسانده است.

پیش از این، روز چهارشنبه، اول مرداد ماه ۱۳۹۹، نخستین سایت 5G ایران، توسط ایرانسل و با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری‌اطلاعات تهران راه‌اندازی شده بود.

همچنین سه‌شنبه هفتم مرداد ماه ۱۳۹۹ نیز، با حضور و انجام تست سرعت توسط خبرنگاران، دومین سایت 5G ایران در ساختمان مرکزی ایرانسل افتتاح شده بود.

راه‌اندازی سومین سایت 5G ایران و ایرانسل نیز در روز چهارشنبه ۲۱ آبان ماه۱۳۹۹، در محل دانشکدۀ مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تربیت‌مدرس انجام شد که برخلاف دو سایت داخل ساختمانِ (Indoor) قبلی، نخستین سایت خارج از ساختمان (Outdoor) نسل پنج ایرانسل است و امکان استفادۀ عموم مشترکان ایرانسل، به وسیلۀ گوشی‌های موجود در بازار ایران با قابلیت پشتیبانی از 5G و به علاوه، استفادۀ دانشجویان و پژوهشگران این دانشگاه از آخرین نسل فناوری تلفن‌همراه، در آزمایشگاه 5G این دانشگاه را فراهم می‌کند.

ایرانسل توسعۀ فناوری 5G را به‌عنوان سنگ بنای اقتصاد دیجیتال در دستورکار قرار داده و در ادامۀ برنامۀ توسعۀ آن، به زودی سایت‌های جدید نسل پنجم تلفن‌همراه را در نقاط دیگر تهران و شهرهای دیگر ایران راه‌اندازی می‌کند

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز