خبرگزاری کار ایران

«اختیارات و وظایف اقتصادی دولت اسلامی» به‌زودی منشتر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۵۹۶

به‌زودی حجت الاسلام علیرضا لشکری تازه‌ترین اثر پژوهشی خود را با نام «اختیارات و وظایف اقتصادی دولت اسلامی» توسط سازمان سمت و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ارائه می‌کند.

به گزارش ایلنا، کتاب «اختیارات و وظایف اقتصادی دولت اسلامی» در حوزه اقتصاد اسلامی توسط حجت الاسلام علیرضا لشکری عضو هیئت علمی گروه اقتصاد پژوهشکده علوم اجتماعی با مشارکت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و سازمان سمت به زودی منتشر می‌شود.

دولت براساس اختیارات و وظایفی که دارد می‌تواند یکی از تأثیرگذارترین عوامل در ساختارها و تنظیمات اجتماعی و وسیله‌ای مهم برای نیل به اهداف زندگی اجتماعی باشد.

این‌نوشتار پس از آن‌که در بخش نخست، مباحث پایه‌ای شناسایی اختیارات و وظایف دولت اسلامی را بررسی می‌کند، در مورد اختیارات دولت اسلامی بر رویکردی تمرکز کرده که زندگی انسان را به دو بخش فردی و اجتماعی تقسیم می‌کند و اصل ولایت و یا عدم ولایت در این عرصه‌ها را بررسی و سپس رویکرد فقیهان به نوع ولایت حاکم اسلامی را مطرح می‌کند.

در بررسی وظایف دولت اسلامی، وظایفی مانند آموزش، بهداشت و سلامت و تثبیت ارزش پولی (که چندان مورد وفاق اقتصاددانان مسلمان نبوده) به صورت مفصل بررسی شده و توازن به‌مثابه عدالت اجتماعی مهمترین وظیفه و فلسفه تشکیل دولت اسلامی قلمداد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز