خبرگزاری کار ایران

«شهر جهانی گردو»؛ مستند جدید العالم

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۰۴۱

مستند «شهر جهانی گردو» به معرفی شهر تویسرکان به عنوان شهر اصلی تولید گردو پرداخته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طلای سبز در مستند جدید «شهر جهانی گردو» یعنی تویسرکان به مخاطبان عرب زبان شبکه العالم معرفی می‌شود. 

گردو از درختان ارزشمندی است که به عنوان یک محصول صادراتی دارای جایگاه خاصی بوده و شهر تویسرکان (همدان) به عنوان بهشت گردوهای ایران معروف است. 

محمد معین مقامی تهیه کننده شبکه العالم همراه تیم مستند ساز، این بار به شهر زیبای تویسرکان سفر کرده و مراحل کاشت، داشت، برداشت و همچنین فرآوری گردو در این شهر را به تصویر کشیده است. 

وی در این باره ضمن تاکید بر شهرت جهانی تویسرکان و ثبت آن در فهرست سازمان مالکیت فکری جهانی «وای پو» اشاره کرد: با کشاورزان و تولید کنندگان این منطقه در خصوص کیفیت، طعم بی‌نظیر و ویژگی‌های منحصر به فرد این گوی سبز تویسرکان و همچنین آغازعملیات گردو تکانی درختان باغ‌های این شهرستان و چگونگی باغداری و صنایع جانبی مرتبط با این محصول و نیز صادرات آن به اقصی نقاط دنیا گفت وگو کرده و آنان اطلاعات بسیار مفیدی برای علاقه مندان بیان خواهند کرد. 

تهیه‌کنندگی و کارگردانی این مستند بر عهده محمدمعین مقامی بوده و علا قاسمی آن را روایت کرده است. امیرحسین عزیزی و نیما محسنی نیز تصویربردار و تدوینگر این مستند جذاب هستند. 

«شهر جادویی گردو» فردا ۲ آذر ساعت ۲۱ به وقت تهران از شبکه العالم پخش خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز