خبرگزاری کار ایران

جلسه شورای سیاست‌گذاری «نخستین دوسالانه جشنواره ملی چاپ و نشر» برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۸۴۰

​جلسه شورای سیاست‌گذاری «نخستین دوسالانه جشنواره ملی چاپ و نشر» با حضور محسن جوادی؛ معاون امور فرهنگی و اعضاء شورا برگزار شد.

به گزارش ایلنا، محسن جوادی در این جلسه با بیان اهداف و سیاست‌های برگزاری جشنواره چاپ گفت: این جشنواره فرصت مغتنمی برای پاسداشت فعالان عرضه چاپ و نشر و شناسایی و تقدیر از محصولات برتر این دو حوزه به لحاظ زیبایی‌شناسی است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تمام ظرفیت‌های خود را برای هرچه بهتر برگزار شدن جشنواره بکار خواهد بست. 

معاون امور فرهنگی با اشاره به همنشینی نشان شیرازه و جشنواره چاپ و نشر نیز گفت: با توجه به ادغام موسسات وابسته به معاونت امور فرهنگی و به جهت برخی زمینه‌های مشترک و هم خانواده بودن جشنواره نشان شیرازه با چاپ، تصمیم گرفته شد جشنواره نشان شیرازه از سوی دفتر چاپ و نشر برگزار شود. همچنین با تدوین و تصویب آیین‌نامه جدید، این دو رویداد در قالب یک جشنواره برگزار می¬شود. انتظار می‌رود برنامه‌های آن با تعامل ویژه فعالان، متخصصان، اساتید، دست‌اندرکاران و مسئولان صنفی و همکاران دفتر امور چاپ و نشر جشنواره به نحو مطلوب و شایسته پیگیری شود. 

وی افزود: مناسب است در این جشنواره ضمن تقدیر از خادمان و پیشکسوتان و پدید آورندگان، برگزاری برنامه‌ها و نشست‌های علمی هم در کنار جشنواره مورد توجه قرار قرار گیرد. 

در ادامه این نشست، هر یک از حاضران دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را برای ارتقا و بهبود شیوه برگزاری جشنواره مطرح کردند و بر نکاتی مانند معرفی توان حوزه چاپ و نشر، نگاه ملی و سراسری به همه ظرفیت‌های کشور، توجه به عنصر خلاقیت و ابداع در ذیل مناسبات محتوایی، نقش بنیادین فرهنگ و زبان فارسی و بومی در آرایه‌های محصولات چاپی و افزوده شدن توجه به زیبایی‌شناسی‌های مندرح کتاب‌های گویا و الکترونیکی تأکید کردند. 

بر اساس این گزارش، در جلسه شورای سیاست‎گذاری «نخستین دوسالانه جشنواره ملی چاپ و نشر» که با ریاست معاون امور فرهنگی برگزار شد، علیرضا اسماعیلی، نیکنام حسینی‎پور، علی‌اکبر ابراهیمی، احمد ابوالحسنی، غلامرضا شجاع، فرزاد ادیبی، محمدحسین شهامت‌پور و مهرزاد دانش حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز