خبرگزاری کار ایران

«دیگری» با الهام از «موبی‌دیک» به سینماحقیقت آمد

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۴۹۴

فیلم مستند «دیگری» The Other One به کارگردانی «فرانچسکو برمخو» در بخش چشم‌انداز سینمای مستند شیلی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت به نمایش گذاشته می‌شود. فیلمساز در این فیلم، از شاهکار ادبیات جهان «موبی‌دیک» نوشته «هرمان ملویل» الهام گرفته است.

به گزارش ایلنا، بخش‌های مختلف بین‌المللی این دوره‌ی سینماحقیقت بصورت غیررقابتی و در قالب نمایش‌های برخط (آنلاین) برگزار می‌شود. 

در خلاصه موضوع مستند «دیگری» تولید سال ۲۰۲۰ کشور شیلی، آمده است: «جایی در انتهای دنیا… جایی که اقیانوس و صخره‌ها با هم جریان پایان‌ناپذیر پیدایی و پنهان را بازی می‌کنند، مردی زندگی می‌کند… او در خلوت مرموز خود تنها نیست. روزی بقایای یک نهنگ سفید با طوفانی دریایی به ساحل رانده می‌شود. در این موقعیت الهام گرفته از شاهکار هرمان ملویل«موبی‌دیک»، کارگردان در مورد واقعیت درونی و نگاه خیره خود بر آن فکر می‌کند…»

فرانچسکو برمخو فیلمساز شیلیایی، نویسنده، فیلمبردار، کارگردان و تدوینگر مستند «دیگری» بوده است. این فیلم پیشتر در جشنواره ویزیون دورئل سوئیس و جشنواره مستند مونته‌ویدئو به نمایش گذاشته شده است. 

*مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، در آذرماه ۱۳۹۹ و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید ۱۹ بصورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز