خبرگزاری کار ایران

روایت سه هزار سال جنگ و صلح در یک کتاب/ تاریخ سیاسی جهان منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۲۷۲

کتاب «تاریخ سیاسی جهان» (روایت سه هزار سال جنگ و صلح) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «تاریخ سیاسی جهان» (روایت سه هزار سال جنگ و صلح) نوشته «جاناتان هولسلگ» با ترجمه محسن عسکری‌جهقی از سوی موسسه انتشارات نگاه وارد بازار کتاب شد.

نویسنده در این کتاب تاریخ جنگ‌ها و صلح‌ها را از عصر آهن تاکنون واکاوی کرده، دیپلماسی و فرایند سیاست‌ورزی را در ادوار گوناگون پیش چشم خواننده می‌گذارد و در این مسیر هیچ‌گاه تاریخ جهان را به قدرت‌های مجزا و گسسته از هم تجزیه نمی‌کند و می‌کوشد برهم‌کنش نیروها و قدرت‌های سیاسی را همچون موسیقی نهایی یک ارکستر سمفونیک بزرگ به خواننده عرضه کند.

وی در این مسیر پرسش‌های اساسی مطرح می‌کند: چرا مغولان دست از اروپای غربی شستند و دامنه حملات آنها فقط تا اروپای شرقی گسترده شد؟ آیا اگر مغولان با همان توانی که آسیا و اروپای شرقی را درهم نوردیدند، به اروپای غربی تاخته بودند رنسانس شکل می‌گرفت؟ برآمدن خلافت اسلامی چه تاثیری بر سایر قدرت‌های بزرگ جهان داشت؟ عثمانیان چگونه نقشه سیاسی جهان را تغییر دادند؟ فروپاشی روم چطور توازن قوا را به‌هم ریخت؟

اینها و بسیار بیش از اینها پرسش‌هایی جدی است که پاسخ به آنها افق جدیدی را پیش‌روی دانشجویان و علاقه‌مندان به سیاست و تاریخ می‌گشاید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز