خبرگزاری کار ایران

برنامه نشست‌های روز چهارم هفته کتاب

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۶۱۳

موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در چهارمین روز از بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران میزبان شش نشست تخصصی خواهد بود.

به گزارش ایلنا، نشست‌هایی که سه‌شنبه بیست‌وهفتم آبان ماه در چهارمین روز از بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران  از سوی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با همکاری سازمان‌ها، نهادها، انجمن‌ها و تشکل‌های فعال حوزه نشر برگزار می‌شود، به شرح زیر است:

از ساعت ۱۰ الی ۱۱:۳۰ نشست «بررسی و آسیب‌شناسی جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران» با حضور دکتر محمدعلی مهدوی‌راد، دکتر رضا اکبری، دکتر نعمت‌الله فاضلی، دکتر داریوش مطلبی و حجت الاسلام و المسلمین رضا مختاری برگزار می‌شود.

همچنین از ساعت ۱۲ الی ۱۳:۳۰ نیز نشست «رونمایی از جدیدترین آثار منتشر شده توسط ناشران و نویسندگان اقلیت‌های دینی» با حضور آرتویت زهرابیان، بهنام مبارکه، فرزانه گشتاسب، دیناز دهنادی و آرش آبایی با مشارکت دفتر مجامع و تشکل‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا می‌شود.

در ادامه برنامه های چهارمین روز از این دوره هفته کتاب، نشست «نقش کتاب به عنوان رابط میان‌فرهنگی و میان‌نسلی» از ساعت ۱۴ الی ۱۵:۳۰  با حضور دکتر غلامرضا امیرخانی، دکتر ابراهیم افشارزنجانی و دکتر اسماعیل حسن‌زاده با مشارکت انجمن ایرانی تاریخ برگزار خواهد شد.

همچنین در این روز از ساعت ۱۶ الی ۱۷:۳۰ نشست «وقف دانایی برای مانایی فرهنگ و معارف» با حضور نصرالله حدادی و پیمان سمندری با مشارکت کتابخانه موزه ملک و از ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰ نشست «اهمیت ویرایش در متون کودک و نوجوان» با حضور محمد گودرزی ‌دهریزی، مریم جلالی، مهدی قنواتی و فهیمه شانه با مشارکت انجمن ویراستاران برگزار می‌شود.

آخرین برنامه چهارمین روز هفته کتاب نیز به نشست «بزرگداشت شاعر برجسته ایرانی خاتم الشعر، عبدالرحمان جامی» با حضور تنی چند از شاعران و پژوهشگران ادبیات فارسی برگزار اختصاص دارد. در این نشست که از ساعت ۲۰ الی ۲۱:۳۰ با حضور دکتر اسماعیل امینی شاعر و پژوهشگر ادبی، دکتر علیرضا قیامتی استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فرهنگیان مشهد، دکتر خلیل‌الله افضلی مدیر موسسه پژوهشی بایسنغر هرات و علی ایلنت کارشناس ارشد ایران‌شناسی و پژوهشگر برگزار می شود، معرفی ویژگی‌های شعر جامی، بررسی جایگاه جامی در ادبیات فارسی ‌زبان و نقش وی در هم‌گرایی فارسی ‌زبانان جهان طرح و بررسی خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست‌ها را به صورت زنده از طریق اینستاگرام موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به نشانی @khaneyeketab  دنبال کنند.

بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «دانایی؛ مانایی» از ۲۴ آبان آغاز و تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز