خبرگزاری کار ایران

استنلی کوبریک به «سینما حقیقت» می‌آید

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۵۱۵

فیلم مستند «کوبریک از نگاه کوبریک» در بخش پرتره بین‌الملل چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش ایلنا، فیلم مستند «کوبریک از نگاه کوبریک» ساخته گرگوری مانرو که مستندی در ستایش استنلی کوبریک نابغه سینمای جهان است، در بخش پرتره بین‌الملل چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» به نمایش گذاشته می‌شود. 

در بخش‌های مختلف بین‌المللی این دوره «سینماحقیقت» که به‌صورت غیررقابتی و در قالب نمایش‌های برخط (آنلاین) برگزار می‌شود، سعی شده تا بهترین آثار مستند سینمای جهان به نمایش درآید. 

مستند «کوبریک از نگاه کوبریک» به کارگردانی گرگوری مانرو یکی از این آثار بخش پرتره «سینماحقیقت» است. فیلمساز فرانسوی در این فیلم، با بهره‌گیری از مصاحبه‌هایی اختصاصی از کوبریک افسانه‌ای که گستره ۳۰ سال فعالیت او را دربرمی‌گیرد، تصاویر آرشیوی را همچون یک تاریخ نگار در معرفی این کارگردان سرشناس سینما به کار می‌گیرد. 

«اسپارتاکوس«، «دکتر استرنج لاو»، «۲۰۰۱: اُدیسه فضایی»، «پرتقال کوکی»، «بری لیندون»، «غلاف تمام فلزی» و «چشمان کاملاً بسته» از مشهورترین فیلم‌های استنلی کوبریک است. او با فیلم‌هایش ۱۳ بار نامزد جایزه اسکار بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم شد و یکبار اسکار بهترین جلوه‌های ویژه را به‌دست آورد. 

کوبریک در سال ۱۹۹۷ شیر طلای افتخاری جشنواره فیلم ونیز را به پاس یک عمر دستاورد سینمایی دریافت کرد. او مارس ۱۹۹۹ در ۷۰ سالگی درگذشت. 

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، در آذرماه ۱۳۹۹ و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید ۱۹ به‌صورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز