خبرگزاری کار ایران

کشف لوح تقلبی هخامنشی در اسفراین

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۰۳۴

معاون میراث‌فرهنگی خراسان شمالی گفت: لوح سنگی مکشوفه متعلق به دوران معاصر و تقلبی بود که سازندگان آن با تقلید از نقوش و خطوط دوره هخامنشی، احتمالاً قصد سوءاستفاده و فروش آن به‌عنوان یک اثر تاریخی را داشتند.

به‌ گزارش ایلنا، علی مستوفیان (معاون میراث‌فرهنگی خراسان شمالی) اظهار کرد: با تلاش‌های انجام‌شده توسط پاسگاه انتظامی، مقامات قضایی بخش بام و صفی‌آباد و پلیس امنیت اسفراین، یک لوح سنگی مشکوک به اثر تاریخی کشف و ضبط شد.

او عنوان کرد: پس از تحویل این شیء و بررسی کارشناسان اداره‌کل استان، مشخص شد این لوح سنگی مکشوفه متعلق به دوران معاصر و تقلبی است که سازندگان آن با تقلید از نقوش و خطوط دوره هخامنشی احتمالاً قصد سوءاستفاده و فروش آن به‌عنوان یک اثر تاریخی را داشتند.

معاون میراث‌فرهنگی خراسان شمالی با بیان اینکه بعد از سیر مراحل کارشناسی اقدامات قضایی و حقوقی برای این پرونده در حال انجام است، افزود: طبق ماده ۵۶۶ قانون مجازات اسلامی هر کس نمونه تقلبی آثار تاریخی و فرهنگی اعم از ایرانی و خارجی را به‌جای اثر اصلی بسازد یا آن را به قصد عرضه قاچاق یا فروش معرفی، حمل یا نگهداری کند یا با آگاهی از تقلبی بودن اثر خریداری کند به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه و جزا نقدی معادل نصف ارزش اثر اصلی با اخذ نظر کارشناس میراث‌فرهنگی، محکوم می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز