خبرگزاری کار ایران

مهدی مسعودشاهی:

برگزاری آنلاین باعث افزایش مخاطبان جشنواره حقیقت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۹۸۱

عضو شورای سیاست‌گذاری چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت برگزاری آنلاین جشنواره را فرصت مغتنمی برای افزایش مخاطبان این رویداد می‌داند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی مسعودشاهی درباره برگزاری آنلاین این دوره از جشنواره سینماحقیقت، گفت: مدیریت فعال باید بتواند به موقع از ابزارها و توانایی‌هایی خود استفاده کند. خوشبختانه امسال دوستان سینمای تجربی از فرصت به خوبی استفاده کرده و در شرایطی که احتمال تعطیلی جشنواره بود، شکل آنلاین را برای برگزاری آن در نظر گرفتند.

وی ادامه داد: چرا ما از ابزار روز و توانایی‌های فضای مجازی برای برگزاری جشنواره استفاده نکنیم؟ به این ترتیب همینطور که پیش می‌رفتیم، خوشبختانه به راه‌حل‌های خیلی خوبی هم رسیدیم و دیدیم که دیگران هم در حال استفاده از این حرکت هستند.

مسعودشاهی درباره چالش‌هایی که برگزاری آنلاین جشنواره سینماحقیقت با آن مواجه بود، توضیح داد: مقداری نگران این شکل از برگزاری جشنواره بودیم. در واقع باتوجه به تجربه کمی که در این شکل داشتیم، بیشترین حساسیت معطوف به این بود که خدای نکرده حق و حقوق صاحبان آثار و هنرمندان از این طریق ضایع نشود و فیلم آنها به صورت غیرمجاز بیرون نیاید.

عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره سینماحقیقت در ادامه گفت: با وجود نگرانی‌ها، یک فرصت بسیار خوب به وجود آمده است. ما در فضای مجازی علاوه بر فرصت‌های دیدار و گفتگو، بحث‌های داغ و نمایش فیلم‌‌ها، می‌توانیم دامنه مخاطبان را از حد معمولی که در حالت عادی قاعدتا در حد سالن‌های سینما بود، به حد جهان برسانیم. درنتیجه برگزاری آنلاین این جشنواره فرصت مغتنمی بود که نصیب ما شد تا به وسیله آن بتوانیم از آن به نحو احسنت استفاده کنیم.

وی همچنین درباره محدودیت‌های فضای مجازی در ایران که ممکن است در نحوه برگزاری جشنواره تاثیرگذار باشد، بیان کرد: اینکه واقعا ما از امکانات و فناوری‌های جدید چگونه و چقدر می‌توانیم استفاده کنیم، به هر حال یک بحث ایدئولوژیک است. همان طور که خداوند فرموده شما باید به ابزار روز مسلح شوید، ما نیز باید همین رویه را پیش بگیریم.

مسعودشاهی افزود: خوشبختانه ما در آخرین دستاوردمان هم، برای نمایش و عرضه آثار خود که برای مخاطبین متنوعی در سراسر جهان تولید شده در حال استفاده از فناوری‌های نوین هستیم. در واقع ما باید بتوانیم از فرصت بدست آمده برای انتقال حرف خود که در آثار مختلف منعکس شده، بهره بگیریم. یکی از بهترین کارهایی که می‌شد کرد، همین بود که در نمایش آثار از این ظرفیت فناوری روز بهترین استفاده را کنیم.

عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره سینماحقیقت در پایان بیان کرد: خوشبختانه تیم انفورماتیک و فضای مجازی جشنواره، همه ابعاد کار را دید و ما توانستیم بر اساس آورده‌ها و داشته‌های فنی کارمان را انجام دهیم. براساس تجربه‌ای که داشتیم توصیه‌های فنی را از دوستان پذیرفتیم و این رویداد هنری را به یک جشنواره آنلاین تبدیل کردیم. امیدوارم با انعکاس نتایج این تصمیم در آینده‌ای نزدیک بتوانیم از عملکردمان ارزیابی خوبی داشته باشیم.

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی«سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی‌مقدم از ۱۸ تا ۲۵ آذرماه به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز