خبرگزاری کار ایران

حسن‌پور با اشاره به اهمیت پاییزه کتاب:

سوق دادن مردم به سمت کتابفروشی‌ها از کارکردهای طرح‌های فصلی خرید کتاب است

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۵۷۴

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران گفت: یکی از کارکردهای طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) مانند پاییزه کتاب این است که مردم را به سمت کتابفروشی‌ها سوق بدهد و آن‌ها نه فقط در بازه‌های زمانی محدود بلکه در طول سال به سراغ کتابفروشی‌ها بروند.

به گزارش ایلنا، هومان حسن‌پور رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با اشاره به اهمیت برگزاری پاییزه کتاب گفت: برگزاری طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) از جمله طرح پاییزه کتاب امسال که کتابفروشان ما در مشکلات مالی قرار دارند و فشارهای اقتصادی زیادی بر آن‌ها وارد شده است می‌تواند خیلی مفید باشد. 

وی ادامه داد: اگر طرح‌هایی از این دست به درستی اجرا شوند چرخه صنعت نشر را می‌چرخانند و فقط به یک کتابفروشی محدود نمی‌شود بلکه دیگر زنجیره‌های صنعت نشر نیز از آن نفع می‌برند. 

حسن‌پور با بیان اینکه باید بتوانیم یک فضای خوبی برای کتابفروش ایجاد کنیم که در آن کتاب‌های خود را عرضه کند، عنوان کرد: اگر این فضا را ایجاد کردیم چرخه نشر فعال‌تر می‌شود و انگیزه برای ایجاد و راه‌اندازی کتابفروشی‌ها بیشتر می‌شود و پابرجا بودن آن‌ها نیز رشد پیدا می‌کند. 

وی با طرح این موضوع که نحوه برخورد ما در فروش فصلی خرید کتاب باید به‌گونه‌ای باشد که کتابفروشی‌ها به معنای واقعی شلوغ شوند، گفت: یکی از کارکردهای این طرح‌ها و طرحی مانند هفته کتاب این است که مردم را به سمت کتابفروشی‌ها سوق بدهد و آن‌ها نه فقط در بازه‌های زمانی محدود بلکه در طول سال به سراغ کتابفروشی‌ها بروند. 

وی با بیان اینکه تقویت کتابفروشی‌ها از جمله اهدافی است که برای طرح‌های فصلی خرید کتاب از جمله پاییزه کتاب در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: به نظرم در این میان باید کتابفروشی‌هایی که طبق قانون در چارچوب اجتماعی فعالیت می‌کنند تقویت کنیم و پاییزه کتاب باید این بعد را تقویت کند. 

طرح پاییزه کتاب ۹۹ همزمان با هفته کتاب در حال برگزاری است؛ بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «دانایی؛ مانایی» از ۲۴ آبان آغاز و تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز