خبرگزاری کار ایران

پویش «کتابخوانی ملی» آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۲۵۲

پویش «کتابخوانی ملی» با حضور و مشارکت فرهیختگان، اندیشمندان، متفکران و اهالی فرهنگ و هنر و با هدف گسترش فرهنگ مطالعه توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از امروز ۲۴ آبان ما همزمان با آغاز هفته کتاب آغاز شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، پویش «کتابخوانی ملی» با حضور و مشارکت چهره‌های فرهیخته، اهالی فرهنگ و هنر و ارائه پیشنهادهایی برای کتابخوانی، با هدف گسترش فرهنگ مطالعه توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود.

در پویش «کتابخوانی ملی» فرهیختگان به مردم توصیه می‌کنند که چه کتابی را و به چه دلیلی بخوانند.

این پویش توسط کتابخانه ملی ایران به عنوان پایگاه ملی مطالعه و جایگاه فرهیختگان و فرزانگان ایجاد شده و پاسخ به یکی از رسالت‌های ذاتی کتابخانه ملی ایران در به جریان انداختن ضروریات فرهنگی کشور است و ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی یکی از مهمترین رسالت‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به شمار می‌رود.

پویش «کتابخوانی ملی» امروز ۲۴ آبان ماه همزمان با هفته کتاب آغاز و به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

لازم به توضیح است سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در راستای ترویج کتابخوانی پیش از این بیش از ۲۳ هزار و سیصد کتاب در حوزه کودک و نوجوان را بدون محدودیت و به صورت رایگان برای مطالعه آنلاین در اختیار علاقه مندان قرار داده است.

همچنین دسترسی به کتابخانه ملی دیجیتال با ۱۳ هزار عکس تاریخی، ۳۷ هزار نسخه خطی، ۱۵ هزار کتاب چاپی نفیس، ۴ هزار کتاب چاپ سنگی، ۱۰۰ هزار پرونده و ۲۲۰ هزار پایان نامه برای اعضای خارج از سازمان نیز باز شده است. امکان دسترسی رایگان به برخی آثار مرجع و تخصصی انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی برای عموم علاقمندان بدون شرط عضویت فراهم شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز