خبرگزاری کار ایران

رشد سینمای دفاع مقدس بیشتر فردی بوده نه سیستماتیک

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۹۸۶

مدیر شبکه مستند معتقد است سینمای دفاع‌مقدس در طول دهه‌های گذشته، رشد خوبی داشته چون سینماگران رشد کرده‌اند و با تجربه‌تر شده‌اند اما این بهبود کیفیت و پیشرفت، بیشتر فردی بوده و نه سیستماتیک.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن یزدی؛ مدیر شبکه مستند سیما، گفت: مقاومت یکی از مفاهیم بسیار مهم انسانی است که در همه جوامع و در هر جا که دفاع از حقی باشد، معنا می‌شود. 

وی به اهمیت سینمای مقاومت اشاره کرد و افزود: سینمای مقاومت به تبعیت از مفهوم مقاومت، نشان‌دهنده ارزش‌های والای انسانی است و چون با فطرت انسانی همگن است، جذابیت و ارزشمندی بالایی دارد. 

عضو هیئت‌داوران بخش «سیدالشهداء مقاومت» شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت تصریح کرد: سینمای مقاومت در همه کشورها ارزشمند است و به دلیل اهمیت این مفهوم، هر فردی با هر آیین و اعتقاد و فرهنگی به آن احترام می‌گذارد اما این نوع سینما در ایران مبنای ایدئولوژیکی و الهی دارد و به همین دلیل از اهمیت بیشتری برخوردار است. 

مدیر شبکه مستند سیما با اشاره به لزوم برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، ادامه داد: جشنواره‌ها باید بتوانند فضای انگیزشی و رقابتی مفیدی را ایجاد کنند تا در طول حیاتشان آثار باکیفیت‌تری تولید شود و سینماگران را بیش از پیش دغدغه‌مند کند؛ در واقع این موضوع مهمترین کارکرد جشنواره‌ها است. 

یزدی با مثبت ارزیابی‌کردن کیفیت فیلم‌های مقاومت در سال‌های اخیر، اظهار داشت: سینمای دفاع‌مقدس در طول دهه‌های گذشته، رشد خوبی داشته چون سینماگران رشد کرده‌اند و با تجربه‌تر شده‌اند اما این بهبود کیفیت و پیشرفت، بیشتر فردی بوده و نه سیستماتیک؛ در واقع زمانی می‌توان رشد سیستماتیک را ادعا کرد که تجربیات سینماگران تجمیع شود و در اختیار دیگران قرار بگیرد تا علاوه بر بهبود کیفیت آثار، روند پیشرفت به شکل تصاعدی تسریع شود؛ خاصه در فضای امروز که ابزار ارتباطی و آموزشی رشد چشمگیری داشته‌اند. 

وی تأکید کرد: سینمای مستند به دلیل حمایت جدی و هدفمند نهادهای مربوط، در سال‌های اخیر رشد بهتری نسبت به سینمای داستانی داشته و توانسته با سرعت بیشتری خود را به استانداردهای بین‌المللی نزدیک کند. 

عضو هیئت‌داوران بخش «سیدالشهداء مقاومت» شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با اشاره به فیلم‎‌های راه‌یافته به مرحله داوری این بخش، یادآور شد: خوشبختانه فیلم‌ها از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بودند که این موضوع نشان می‌دهد سینمای حوزه مقاومت در حال پیشرفت و رشد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز