خبرگزاری کار ایران

ایران و عمان از ظرفیت‌های پژوهشی در حوزه‌های دینی و فقهی استفاده می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۹۷۱

در دیدار رایزن فرهنگی ایران با قائم مقام وزارت اوقاف و امور دینی سلطنت عمان بر لزوم توجه و استفاده از ظرفیت های پژوهشی در حوزه‌های دینی و فقهی دو کشور تاکید شد.

به گزارش ایلنا، سیدعلی موسوی زاده (رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در عمان) با محمد بن سعید المعمری (قائم مقام وزارت اوقاف و امور دینی سلطنت عمان) دیدار و گفتگو کرد. 

دو طرف در این ملاقات، ضمن بررسی همکاری‌های دوجانبه و فعالیت‌های مشترک، بر ضرورت تقویت و تحکیم مناسبات میان نهادهای مرتبط دوکشور تاکید کردند.

رایزن فرهنگی ایران و قائم مقام وزارت اوقاف و امور دینی عمان همچنین درباره همکاری‌ میان محققان و پژوهشگران حوزه‌های دینی و فقهی وتقویت ارتباط میان دانشگاه‌های تخصصی فقهی و شرعی و تقویت حضور در کنفرانس‌ها و همایش‌ها دو کشور نیز بحث و تبادل نظر کردند. 

موسوی زاده رایزن فرهنگی کشورمان با اشاره به روابط تاریخی و مشترکات فرهنگی و دینی میان دو کشور، اظهار داشت: ظرفیت‌های مختلفی در امور قرآنی، پژوهشی و نمایشگاهی در دو کشور وجود دارد و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا نسبت به توسعه همکاری‌های دوجانبه  در زمینه‌های دانشگاهی، قرآنی، مساجد و.. با وزارت اوقاف و امور دینی عمان همکاری کند.

محمد بن سعید المعمری قائم مقام وزارت اوقاف و امور دینی سلطنت عمان نیز روابط دو کشور ایران و عمان را در طول تاریخ عمیق و بااحترام و محبت توصیف کرد و گفت: دو کشور از توانمندی‌ مناسبی برای همکاری مرتبط با امور قرآنی و علوم شرعی برخوردار هستند و جا داردتا تلاش منظمی برای گسترش مناسبات پیگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز