خبرگزاری کار ایران

برگزاری جشنواره داستان کوتاه کرونا و زندگی صلح آمیز در قرن 21

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۷۳۵

رئیس انجمن علمی مطالعات صلح ایران در رابطه با اهمیت برگزاری هفته کتاب گفت: برگزاری چنین رویدادی در کشور، قطعا لازم است و این فعالیت ها به نوعی یادآوری و جلب توجه اصحاب علم و دانش است.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری هفته کتاب، مجتبی مقصودی رئیس انجمن علمی مطالعات صلح ایران در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه، برگزاری رویدادهایی همچون هفته کتاب و برپایی جشنواره ها و نمایشگاه های کتاب کار بسیار ارزشمندی است، گفت: این فعالیت ها به نوعی یادآوری و جلب توجه اصحاب علم و دانش است و اینکه با تکرار سالانه این اقدام مشکلات موجود در این حوزه شناسایی و با یک برنامه ریزی مناسب تا حد زیادی مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه توجه به چنین مناسبت هایی در تمام دنیا مرسوم است، افزود: همین امر نشان دهنده اهمیت موضوع و تاثیرگذاری این فرآیند در ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین عموم افراد و در سطح جامعه است. این اقدامات باعث انتشار افکار گوناگون و گسترش مراودات می شود که نقش بسزایی در گسترش کتاب و کتابخوانی دارد. بااین حال، به نظر می رسد چنین اقدماتی در عین حال که لازم است اما کافی نیست.

رئیس انجمن علمی مطالعات صلح ایران با اشاره به مشکلات موجود در حوزه نشر و کتاب گفت: این حوزه در بحران است. درحال حاضر، با توجه به وضعیت اقتصادی کشور کتاب از سبد خرید خانوار کم شده است و قشر کتابخوان جامعه غالبا دیگر توانایی خرید کتاب را ندارند. 

مقصودی پیرامون برنامه‌های این انجمن در هفته کتاب، با اشاره به اینکه بخشی از فعالیت های انجمن با حمایت های موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران انجام می شود، توضیح داد: تا قبل از شیوع کرونا همواره نشست های نقد و بررسی با حمایت های این موسسه برگزار می کردیم. امسال هم به مناسبت هفته کتاب، فراخوانی در حوزه داستان کوتاه تحت عنوان «جشنواره داستان کوتاه کرونا و زندگی صلح آمیز در قرن 21» منتشر کردیم. این جشنواره با داوری چهره های شاخصی مانند استاد محمدعلی علومی و دیگر پیشکسوتان حوزه ادبیات و داستان نویسی برگزار خواهد شد. علاوه بر این، کار دیگری نیز تحت عنوان «زنان و سایه بانی صلح در پساکرونا» توسط کمیته زنان انجمن علمی مطالعات صلح ایران منتشر شده است.

بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز