خبرگزاری کار ایران

اعلام برنامه نشست‌های هفته کتاب

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۶۷۱

برنامه نشست‌های موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در بیست و هشتمین دوره هفته کتاب اعلام شد.

نشست‌های موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران که با همکاری سازمان‌ها، نهادها، انجمن ها و تشکل های فعال حوزه نشر در بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب برگزار می‌شود، به شرح زیر است:

شنبه بیست‌وچهارم آبان ماه از ساعت 10 تا 11:30 نشست «مناسبات و همکاری ناشر و تصویرگر» با حضور دکتر علی بوذری و سحر ترهنده،  با مشارکت انجمن تصویرگران ایران برگزار می‌شود. همچنین در این روز از ساعت 12 تا 13:30 نشست «ویرایش در نشر (مسائل و مصائب)» با حضور دکتر علیرضا فتاح، محمدعلی معین‌فر و مهدی صالحی با مشارکت انجمن ویرایش و درست‌نویسی برگزار خواهد شد. از ساعت 14 تا 15:30 نیز نشست  «بررسی عوامل مؤثر در کاهش فروش کتاب» با حضور دکتر علیرضا داداشی، سیدمحمدجواد مهدوی‌دارگانی و جواد سرانی با مشارکت انجمن کسب و کار برگزار می‌شود.

در ادامه برنامه‌های این روز از ساعت 16 تا 17:30 نشست «نشر دانشگاهی از دیدگاه ملی و بین‌المللی» با حضور دکتر سیدعباس حسینی‌نیک، دکترعبدالامیر نبوی، دکتر حمیدرضا شعیری  با مشارکت انجمن ناشران دانشگاهی، مرکز نشر دانشگاهی و انجمن نقد ادبی برگزار می‌شود. همچنین از ساعت 18 تا 19:30 نیز نشست «آینده دانش و کتاب در پرتو تحولات فضای مجازی» با سخنرانی دکتر رضا ماحوزی و دکتر جبار رحمانی  با مشارکت موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار خواهد شد.

در دومین روز از بیست و هشتمین دوره هفته کتاب، یکشنبه بیست‌وپنجم آبان ماه از ساعت 10 الی 11:30 برنامه «پیام تقریظ» با حضور رحیم مخدومی، مریم فردوسی و احمد شاکری  با مشارکت مجمع ناشران دفاع مقدس؛ از ساعت 12 الی 13:30 نشست «تأثیر کتاب و کتابخوانی در تقویت توان بردباری افراد جامعه متأثر از بیماری کرونا» با حضور دکتر سپهر هاشمیان، مهندس ندا موحدی‌پور و  زینب فریزاده با مشارکت کتابخانه و موزه ملک برگزار خواهد شد.

همچنین در ادامه برنامه‌های این روز از ساعت 14 الی 15:30 نشست «نقش زنان در تولید و ترویج کتاب» با حضور دکتر الهام ملک‌زاده و مهتاب مردفرد  با مشارکت انجمن زنان پژوهشگر تاریخ برگزار می‌شود. از ساعت 16 الی 17:30 نیز نشست «روابط بین‌الملل و دیپلماسی مبتنی بر کتاب» با حضور دکتر حسن خداوردی و دکتر غلامرضا کریمی با مشارکت انجمن روابط بین‌الملل و از ساعت 18 الی 19:30 نشست «کتابشناسی آرای نو در خاورمیانه‌پژوهی» با حضور  دکتر قدیر نصری، دکتر رحمان قهرمانپور، دکتر مهدخت ذاکری و فرزاد پورسعید با مشارکت مرکز پژوهش‌های علمی و مطالعات استراتژیک خاورمیانه برگزار می‌شو‌د.

در روز دوشنبه بیست‌وششم آبان از ساعت 10 تا 11:30 نشست «گسترش زبان فارسی در جهان و معرفی بهتر ایران» با حضور دکتر رضامراد صحرایی، دکتر ایوب دهقانکار، دکتر شهروز فلاحت‌پیشه و مسعود حسنی با مشارکت بنیاد سعدی برگزار خواهد شد و همچنین از ساعت 12 تا 13:30 نیز نشست «نقش مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در تاریخ‌نگاری جنگ» با حضور محمدجواد اکبرپور بازرگانی، مرتضی قاضی، محمدعرفان کریمی و روح‌الله بابانژاد با مشارکت سازمان اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برگزار می‌شود.

در ادامه برنامه‌های این روز نیز از ساعت 14 تا 15:30 نشست «بازاریابی در حوزه کتاب» با حضور دکتر هرمز مهرانی،  دکتر گلاره مرتضایی و محمدرضا مهدوی با مشارکت انجمن بازاریابی برگزار خواهد شد و از ساعت 16 تا 17:30 نیز نشست «نقش تفکر انتقادی در ترویج کتابخوانی» با حضور دکتر ابراهیم خدایار، دکتر محسن حاجی‌زین‌العابدینی و دکتر فواد مولودی با مشارکت انجمن نقد ادبی و شبکه مروجان کتابخوانی کشور برگزار می‌شود.

از ساعت 18 تا 19:30 هم برنامه «ارتقاء فرهنگ کتابخوانی در ایران در مقایسه با کشورهای دیگر» با حضور دکتر محمد سمیعی، دکتر روح‌الله حسینی و دکتر احمد شاکری با مشارکت دانشکده مطالعات جهان  دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

در چهارمین روز این دوره از هفته کتاب، سه شنبه بیست‌وهفتم آبان ماه از ساعت 10 الی 11:30 نشست «بررسی و آسیب‌شناسی جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران» با حضور دکتر محمدعلی مهدوی‌راد، دکتر رضا اکبری، دکتر نعمت‌الله فاضلی، دکتر داریوش مطلبی و دکتر رضا مختاری برگزار می‌شود.

همچنین از ساعت 12 الی 13:30 نیز نشست «رونمایی از جدیدترین آثار منتشر شده توسط ناشران و نویسندگان اقلیت‌های دینی» با حضور آرتویت زهرابیان، بهنام مبارکه، فرزانه گشتاسب، دیناز دهنادی و آرش آبایی با مشارکت دفتر مجامع و تشکل‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا می شود و نشست «نقش کتاب به عنوان رابط میان‌فرهنگی و میان‌نسلی» از ساعت 14 الی 15:30  با حضور دکتر غلامرضا امیرخانی، دکتر ابراهیم افشارزنجانی و دکتر اسماعیل حسن‌زاده با مشارکت انجمن ایرانی تاریخ برگزار می‌شود.

در ادامه برنامه‌های این روز از ساعت 16 الی 17:30 نشست «وقف دانایی برای مانایی فرهنگ و معارف» با حضور نصرالله حدادی و پیمان سمندری با مشارکت کتابخانه موزه ملک برگزار و از ساعت 18 الی 19:30 «اهمیت ویرایش در متون کودک و نوجوان» با حضور محمد گودرزی‌دهریزی، مریم جلالی، مهدی قنواتی و فهیمه شانه با مشارکت انجمن ویراستاران برگزار می‌شود.

در روز چهارشنبه بیست‌وهشتم آبان ماه نیز از ساعت 10 تا 11:30 نشست «بررسی و آسیب‌شناسی جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران» با حضور دکتر احمدعلی حیدری، احمدرضا رحیمی‌ریسه و سعید عدالت‌نژاد برگزار خواهد شد. همچنین از ساعت 12 الی 13:30 نیز نشست «آشنایی با وضعیت بازارهای تبادل گرنت و نقش طرح‌های حمایتی» با حضور مریم رونق، علی عرب‌زاده و علیرضا نوری‌زاده با مشارکت دفتر مجامع و تشکل‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

از ساعت 14 الی 15:30 این روز نیز نشست «نقش سازمان‌های دولتی در اقتصاد نشر: فرصت‌ها و تهدیدها» با حضور هومان حسن‌پور، مهدی اسماعیلی و مهدی عمرانلو با مشارکت اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و اتحادیه شرکت تعاونی ناشران آشنا برپا می‌شود.

همچنین از ساعت 16 الی 17:30 نیز نشست «نشر ایران در گام دوم انقلاب» با حضور مصطفی اکبری، محمدعلی مرادیان و مهدی صفایی‌منش با مشارکت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و از ساعت 18 الی 19:30 هم نشست «نقش آژانس‌های ادبی در پویایی گرنت و ترجمه معکوس» با حضور افشین شحنه‌تبار، احمد ذوعلم، علیرضا نوری‌زاده و محمدرضا اربابی با مشارکت کانون مترجمان برگزار خواهد شد.

روز پنجشنبه بیست‌ونهم آبان ماه نیز از ساعت 10 الی 11:30 نشست «جامعه و نشر در ایران» با حضور دکتر جبار رحمانی و دکتر صالح زمانی با مشارکت انجمن جامعه‌شناسی برگزار می‌شود و از ساعت 14 الی 15:30 نیز نشست «ویرایش متون دینی» با حضور راضیه حقیقت، محمدمهدی باقری و شیوا خلیلی با مشارکت انجمن ویرایش و درست‌نویسی برپا خواهد شد.

از ساعت 16 الی 17:30 این روز نیز نشست «ظرافت‌های ویرایش در متون ترجمه‌ای» با حضور امید طبیب‌زاده، آبتین گلکار، هومن عباس‌پور و امیرحسین وزیری با مشارکت انجمن ویراستاران برگزار می‌شود.

در آخرین روز از بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، جمعه سی‌ام آبان ماه از ساعت 10 تا 11:30 نشست «مسائل فرهنگی- اجتماعی کرونا و پیامدهای آن» با حضور دکتر مهدی مولایی‌آرانی و دکتر سید مجید امامی با مشارکت دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم پژوهشکده مطالعات اجتماعی فرهنگی برپا خواهد شد و نشست «فقدان حمایت و نشر کتاب افراد دارای معلولیت (راهکارها و پیشنهادها)» نیز از ساعت 14 الی 15:30 با حضور منصور برجیان و منصور شادکام با مشارکت انجمن نابینایان و معلولان برگزار می‌شود.

همچنین از ساعت 16 الی 17:30 نشست «تجلیل از پیشکسوتان ویرایش» با حضور مهدی صالحی  با مشارکت انجمن ویرایش و درست‌نویسی برگزار خواهد شد  و از ساعت 18 الی 19:30 نشست «تجلیل از مترجمان برگزیده محبوبه نجف‌خانی، ابوالحسن تهامی، آندرانیک خچومیان، رضا قیصریه و ستار جلیل زاده» با حضور محمدرضا اربابی و مشارکت کانون مترجمان برگزار می‌شود.

به دلیل وجود بیماری کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی این برنامه‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود؛ علاقه‌مندان می‌توانند این نشست‌ها را به صورت زنده از طریق اینستاگرام موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به نشانی @khaneyeketab  دنبال کنند.

بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز