خبرگزاری کار ایران

اتمام مرمت بازار قیصریه در استان فارس

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۶۶۵

معاون میراث‌فرهنگی استان فارس از اتمام مرمت بازار قیصریه لار در استان فارس خبر داد.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا نصیری (معاون میراث‌فرهنگی استان فارس) اظهار کرد: مرمت استحفاظی و اضطراری بازار قیصریه لار با اعتباری بالغ‌بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی با نظارت مستقیم کارشناسان فنی حوزه معاونت میراث‌فرهنگی استان به اتمام رسید.

او افزود: این عملیات شامل اجرای اندود استحفاظی کاه‌گل بخش بام چهارسوق و مرمت بدنه و احیای ناودان‌های بخشی از راسته‌های اصلی بازار بود.

معاون میراث‌فرهنگی استان فارس گفت: در سال ۹۸ نیز با اعتباری بالغ‌بر ۷۵۰ میلیون ریال، مرمت استحکام‌بخشی ساقه گنبد چهارسوق انجام شد که این عملیات نیز بر اساس تفاهم‌نامه چهارجانبه این اداره کل، اداره راه و شهرسازی لارستان، شهرداری لار و کسبه بازار انجام شد.

نصیری بیان کرد: بازار قیصریه لار یک مجموعه تاریخی است که شیوه معماری آن مربوط به دوران صفویه تا قاجاریه است، نمای داخل گنبد بازار از سنگ‌تراش و چهار دالان طولانی، شمالی، جنوبی، شرقی و غربی ساختمان اصلی بازار تشکیل شده و این دالان‌ها در یک چهارسوق یکدیگر را قطع می‌کنند. در طرف دالان جنوبی، شرقی و غربی ۱۳ باب مغازه و در طرف دالان شمالی ۱۴ باب مغازه قرار دارد. بازار قیصریه اصفهان نیز از بازار قیصریه لار الگوبرداری شده است.

لار در جنوب استان فارس و در فاصله ۳۳۷ کیلومتری شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز