خبرگزاری کار ایران

گرامیداشت نیما یوشیج در رادیو فرهنگ

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۱۰۹

برنامه «با کاروان شعر و‌ موسیقی» چهارشنبه ۲۱ آبان‌ماه به بهانه سالروز میلاد نیما یوشیج یکی از اشعار وی را که خوانده شده‌است تقدیم شنوندگان رادیو فرهنگ می‌کند.

به گزارش ایلنا به‌ نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ، رادیو فرهنگ در برنامه یا کاروان شعر و ‌موسیقی قطعه «می‌تراود مهتاب» از اشعار نیما یوشیج را به‌مناسبت زادروز تولد این شاعر سرشانس، پخش می‌کند. این اثر را  کیوان ساکت، آهنگسازی کرده و  سالار عقیلی خوانده ‌است. «می‌تراود مهتاب» از سروده‌های سال ۱۳۲۷ است و از یادگارهای دوران اوج شکوفایی و بالندگی نیمایوشیج است.

در این برنامه همچنین بخشی از این شعر که با صدای شهرام ناظری بر سر مزار نیما یوشیج خوانده شده، پخش می‌شود.

علی اسفندیاری که به نیما یوشیج شهرت دارد، متولد‌۲۱ آبان ۱۲۷۶ شاعری است که در راه تجدد واقعی در شعر فارسی تلاش کرد. وی با مجموعه تأثیرگذار افسانه که مانیفست شعر نو فارسی بود در فضای راکد شعر ایران، انقلابی نوین را بنا نهاد و به نوعی تمام بنیادها و ساختارهای شعر کهن فارسی را به چالش کشید.

برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» ساعت 12 و 20 دقیقه به تهیه‌کنندگی یلدا احتشامیو اجرای  مریم واعظ پور روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز