خبرگزاری کار ایران

فیروزان تاکید کرد:

ایجاد هیجان اجتماعی در میان مردم با هفته کتاب

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۷۴۹

عضو شورای سیاستگذاری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران گفت: برنامه‌های هفته کتاب با همکاری ناشران و کتابفروشان باید به‌گونه‌ای باشد که نوعی هیجان اجتماعی در میان مردم ایجاد کند تا به کتاب فکر کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری هفته کتاب،‌ مهدی فیروزان (مدیرعامل شهر کتاب) با اشاره به تاثیرگذاری هفته کتاب طی بیست و هفت سال گذشته عنوان کرد: هر طرحی که کمک کند مردم بیشتر درباره کتاب و کتاب خواندن فکر و تامل کنند و برای کارهایشان برنامه‌ریزی داشته باشند ضروری و از وظایف دولت‌ها است.

عضو شورای سیاستگذاری  بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در همه دنیا به کتاب و جایگاه ویژه آن اهمیت می‌دهند، افزود: در کشورهای توسعه یافته همیشه روز، هفته، نمایشگاه یا برنامه‌‌های ویژه‌ای مثل مسابقات و جوایز بین‌المللی به کتاب اختصاص می‌دهند و در ایران نیز با وجود همه این برنامه‌ها ما هفته کتاب هم داریم.

فیروزان ادامه داد: هر طرحی که نظر مردم را به سمت کتاب جلب کند طرح خوبی است , مدیریت و اجرای برنامه‌های این هفته با همکاری ناشران و کتابفروشان باید به‌گونه‌ای باشد که نوعی هیجان اجتماعی در میان مردم ایجاد کند که به کتاب فکر کنند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ها باید به‌گونه‌ای باشند که افرادی که حتی عادت به کتابخوانی ندارند هم به سمت کتاب جذب شوند، گفت: برگزاری هفته کتاب ارزشمند و ضروری است زیرا موجی برای مطالعه و کتاب شکل می‌گیرد.

فیروزان همچنین درباره اثرات برگزاری این هفته بر جو عمومی کتابفروشی‌ها نیز توضیح داد: ما در حدود ۸۰ فروشگاه شهر کتاب شاهد هستیم که در این هفته به دنبال تبلیغات گسترده و وسیعی که درباره کتاب می شود مردم بیشتری به فروشگاه‌ها‌ می‌آیند و این حضور همزمان با اجرای طرح‌‌های مختلف فصلی خرید کتاب (پاییزه کتاب) رشد دارد.

این عضو شورای سیاستگذاری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران همچنین پیشنهاد داد: امسال ناشران و کتابفروشان محور همه برنامه‌ریزی‌ها باشد زیرا مردم باید بدانند که کتاب بسیاری از مشکلات ما را حل می‌کند و کمک می‌کند به دنیا نگاه بهتری داشته باشیم و حوادث آینده را بهتر گمانه‌زنی کنیم.

وی با بیان اینکه مردم باید با جایگاه و ارزش واقعی کتاب آشنا شوند، گفت: آن‌ها باید بدانند که با مطالعه کردن می‌توانند مشکلات خود را کاهش دهند و آینده‌نگری‌های خود را تقویت کنند از سوی دیگر کتاب میتواند در بهبود زندگی‌شان موثر باشد.

بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز