خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی:

ترویج کتابخوانی دستاورد هفته کتاب است

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۷۴۸

مدیر کل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته کتاب را فرصتی مغتنم برای ترویج کتاب و فرهنگ کتابخوانی در جامعه ایرانی برشمرد.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری هفته کتاب، علی فریدونی با اشاره به اهمیت و تاثیر هفته کتاب بر فرهنگ کتابخوانی در میان عموم افراد جامعه گفت: جامعه ایرانی بنا به دلایل متعددی از قبیل مباحث جامعه شناختی، روانشناسی، مسائل اقتصادی، اجتماعی و… دچار کم توجهی به کتاب و کتابخوانی شده است، به همین دلیل این مناسبت‌ها فرصتی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ کتابخوانی در کشور است.

مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در هفته کتاب فرصتی پیش می‌آید تا با کمک رسانه‌ها به گونه‌ای فرهنگ‌سازی شود که عموم افراد جامعه و به ویژه خانواده‌ها صرف نظر از مشکلات و مباحث متعدد به موضوع کتاب و کتابخوانی اهمیت دهند. از این رو، برگزاری جشنواره‌ها، رویدادها و نمایشگاه‌ها پیرامون این مقوله بسیار حائز اهمیت است.

فریدونی ادامه داد: علاوه براین، برگزاری چنین رویدادی ضمن اینکه ریشه در باورهای فرهنگی و اندیشه‌های معنوی ما ایرانیان دارد، فرصت مناسبی برای رشد و گسترش اندیشه و وسعت فکر افراد تلقی می‌شود که قطعا موضوع مهمی است و باید به آن پرداخته شود.

وی درباره برنامه‌های هفته کتاب دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی توضیح داد: از حدود سه سال پیش دو برنامه را به صورت ویژه با همکاری ستاد هفته کتاب دنبال می‌کنیم. امسال هم در سومین دوره برگزاری برنامه‌های هفته کتاب رونمایی از جدیدترین آثار منتشرشده توسط ناشران و نویسندگان اقلیت‌های دینی و همچنین، برگزاری نشست «آشنایی با وضعیت بازارهای مبادله رانت و نقش طرح‌های حمایتی ترجمه» که به صورت مجازی برگزار خواهد شد، را در راس فعالیت‌ها قرار داده‌ایم.

فریدونی در ادامه صحبت‌هایش ویژگی بارز این برنامه‌ها را مشارکت صاحبان اثر و تشکل‌های اقلیت‌های دینی دانست و گفت: هدف از انجام این برنامه‌ها، فعالیت‌های ترویجی و تبلیغی است که جنبه آموزشی دارد. بر این اساس تلاش داریم در راستای اعتلای فرهنگ عمومی کشور گام موثری برداریم.

بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز