خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های هفته کتاب برای استان‌های جنوبی

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۲۸۵

جشنواره نقاشی و عکس با موضوع کتاب در قرنطینه، خوانش ۱۰۰ نفری کتاب شازده کوچولو در فضای مجازی، قصه گویی و معرفی کتاب در ساحل بندرعباس و برگزاری اختتامیه جشنواره داستان چیچکا همزمان با بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در سه استان هرمزگان، بوشهر و خوزستان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، استان‌های جنوبی کشور نیز همانند سایر استان‌ها برنامه‌های متنوعی را برای هفته کتاب در نظر گرفته‌اند که تنوع و تکثر آن‌ها در بخش موضوعی و اجرایی بسیار است.

در استان بوشهر برنامه‌های مختلفی همزمان با هفته کتاب پیش‌بینی شده است که شب داستان‌خوانی مجازی، هر شب یک کتاب یک نویسنده در فضای مجازی، جشنواره قصه گویی، پویش سعدی خوانی، دیدار با ناشران، وبینار تخصصی آسیب‌شناسی شعر بوشهر و جلسه مجازی نقد کتاب برخی از آن‌ها است.

اهدای کتاب به مدارس، گفت و گوی خبری با نویسندگان و شاعران در سایت‌های خبری شهرستان، تقدیر از پژوهشگران و نویسندگان شهرستان کنگان، اهدای کتاب به مدارس، طرح نذر کتاب، رونمایی از کتاب بصورت مجازی، کارگاه نویسندگی خلاق بصورت آنلاین و اجرای شاهنامه‌خوانی و حافظ‌خوانی بصورت آنلاین نیز در فهرست برنامه‌های هفته کتاب استان بوشهر قرار دارد.

از دیگر برنامه‌های این استان می‌توان به اهدای کتاب تخصصی به حوزه علمیه، اهدای کتاب به مدارس استثنایی، برگزاری استارت‌آپ در حوزه چاپ و نشر، جشنواره نقاشی و عکس با موضوع با کتاب در قرنطینه، ایستگاه قصه، وبینار تخصصی کتاب و فضای مجازی، نشست تخصصی ادبیات کودک همراه با رونمایی از کتاب و وبینار تخصصی پیوند متن و تصویر با حضور ناشران، مولفان و تصویرگران اشاره کرد.

بخش دیگر این برنامه‌ها نیز نمایشگاه مجازی کاریکاتور با موضوع با کتاب در قرنطینه، رونمایی از کتاب‌های نویسندگان بومی، قصه‌گویی در فضای باز، کارگاه کتاب شهر کودک، تقدیر از نویسندگان بومی، نشست نقد و بررسی کتاب دکتر مصطفی مهرآیین، جشنواره قهرمان کتاب، رونمایی آثار مولفین دشتی، تجلیل از سه هنرمند فعال کتابخوان، برگزاری نشست تخصصی تحلیل داستان در فضای مجازی، اجرای طرح من مهمان شما در روستا هستم، تجلیل از نویسنده کتاب دیلمی، گرامی داشت نویسندگان پیشکسوت است.

از جمله برنامه‌هایی که محوریت کودک و نوجوان دارد نیز جمع خوانی مجازی کتاب، اجرای نمایش بر اساس محتوای کتاب ویژه کودکان و نوجوانان، کارگاه آشنایی با پادکست کتابخوانی با کتاب‌های صوتی، مسابقه معرفی کتاب در فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای، خوانش صد نفری کتاب شازده کوچولو در فضای مجازی، خوانش کتاب هنر عشق ورزیدن به همراه نقد و بررسی در فضای مجازی، چالش استوری آخرین کتابی که خواندم و تقدیر از نفرات برتر جام باشگاه‌های کتابخوانی خواهد بود.

استان خوزستان نیز طرح‌های مختلفی مثل فراخوان سراسری وقف کتاب، نذر کتاب و مبادله کتاب، همایش تجلیل از خادمان نشر استان، رونمایی و نقد کتاب نویسندگان استانی، برگزاری مسابقه کتاب و کتابخوانی و بازدید اهالی فرهنگ و هنر از کتابخانه‌ها و کتابفروشی‌ها قرار است در هفته کتاب برگزار شود.

استان هرمزگان نیز برنامه‌های مختلفی برای هفته کتاب پیش‌بینی کرده است که دیدار با پیشکسوتان و اهالی حوزه فرهنگ استان هرمزگان به مناسبت هفته کتاب، رونمایی، نقد و بررسی ۸ نفر از مولفین استان، قصه گویی و معرفی کتاب در ساحل بندرعباس، برگزاری مراسم یادمان حسام نقوی از مولفان فقید هرمزگان و برگزاری مراسم گرامیداشت هفته کتابخوانی و تجلیل از مروجان کتابخوانی و انتخاب ناشر و مولف برتر سال۱۳۹۸ برخی از این برنامه‌ها است.

برگزاری اختتامیه جشنواره داستان چیچکا، مسابقه قصه‌گویی مجازی، معرفی کتاب نویسندگان استان به صورت مجازی، برگزاری مراسم کتاب خلیج‌فارس، کتابگردی در کتابفروشی‌های سطح شهر با حضور اهالی فرهنگ و هنر و مسولان استانی، برگزاری کارگاه آموزشی تاتر شورایی و نمایش خلاق برای باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته کتاب در استان هرمزگان است.

بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز