خبرگزاری کار ایران

همایش علی‌محمد اصفهانی به‌صورت مجازی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۸۲۶

به دنبال محدودیت‌های فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کشور بر اثر بیماری همه‌گیر کرونا؛ مقالات و نمایشگاه آثار همایش استاد علی‌محمد اصفهانی در وبگاه و صفحات فضای مجازی فرهنگستان هنر ارائه می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی فرهنگستان هنر، همایش استاد علی‌محمد اصفهانی، کاشی‌ساز و نقاش روی کاشی در دوره قاجار که در سال گذشته فراخوان آن منتشر شد، به دلیل شیوع بیماری همه‌گیر کرونا و اعلام محدودیت‌های فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کشور، در زمان مقرر برگزار نخواهد شد. طی برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده سخنرانی‌های علمی و پژوهشی این همایش ضبط و در آینده نزدیک در وبگاه و صفحات فضای مجازی فرهنگستان هنر منتشر می‌شود.

از دستاوردهای این همایش که با همکاری معاونت علمی و پژوهشی فرهنگستان هنر و شهرداری اصفهان محقق خواهد شد، می‌توان به چاپ و انتشار نخستین کتاب پژوهشی درخصوص زندگی و آثار علی‌محمد اصفهانی، تهیه و تدوین و نشر مجموعه مقالات همایش با عنوان سیاه قلم با یازده مقاله پژوهشی و ارائه تصاویر منتخب از آثار برجای مانده از این هنرمند در قالب نمایشگاه مجازی اشاره کرد.

استاد علی‌محمد اصفهانی از مشهورترین و پرکارترین هنرمندان طراح، نقاش و کاشی‌کار طراز اول اواخر دوره قاجاریه است. او در سال ۱۳۰۱ ه. ق به تهران عزیمت کرد و طی ۱۱ سال روند کاشی‌سازی پایتخت را تحت تأثیر آثارش قرار داد. این استاد رساله‌ای علمی در فن سرامیک و رنگ‌سازی نگاشت و آثار بسیار با ارزشی خلق کرد که اکنون در مشهورترین موزه‌های جهان نگهداری و در ابنیه دوره قاجار دیده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز