خبرگزاری کار ایران

کتابفروشی محلی با وجود طرح‌های فصلی فروش کتاب حذف نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۰۸۰

حسین مفید اظهار کرد: فضای کتابفروشی بسیار مهم است و اصولا قرار گرفتن آدم‌ها در فضای کتابفروشی نیز اهمیت دارد، در ایام برگزاری طرح های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) استقبال مردم از خرید کتاب افزایش یافته و حضورشان در محیط کتابفروشی بیشتر می‌شود.

به گزارش ایلنا، حسین مفید، مدیر انتشارات مولی درباره طرح های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) گفت: بنده هم کتابفروش و هم ناشر هستم، اگر از نقطه نظر یک ناشر بخواهم بگویم به لحاظ مالی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای این قشر بهتر است، اما اگر از دید یک کتابفروش نظرم را مطرح کنم، طرح‌های فصلی فروش کتاب همچون عیدانه، تابستانه و پاییزه، طرح‌های بسیار خوبی هستند و از جمله کارهای خوب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود: در طرح‌های فصلی فروش کتاب هر شخصی می‌تواند به کتابفروشی مراجعه کند و هرچه را که می‌خواهد از هر نشری تهیه کند و این موضوع از نقاط قوت این طرح هاست؛ اما در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بعد از سی و دو دوره که برگزار شده مردم هنوز نمی‌دانند که هر ناشر حق دارد کتاب‌های خود را بفروشد. یعنی در نمایشگاه نباید موضوعی به دنبال کتاب باشند بلکه بر اساس ناشر می‌توانند آثار مورد نظر خود را انتخاب کنند.

مفید ضمن بیان این که طرح‌های فصلی فروش کتاب باید در طول سال بیشتر اجرا شود، اظهار کرد: مردم نباید حضور در فضای کتابفروشی را از دست ‌دهند، چون این فضا بسیار مهم است؛ از این رو فکر می‌کنم اگر ماهی یکبار هم طرح‌های این چنینی برگزار شود خوب می‌شود از این باب که مردم گمان نکنند فرصتی را از دست داده‌اند و می‌توانند هر زمان که می‌خواهند کتابی را تهیه کنند که لازم دارند؛ نه این که آن را نگه دارند که شاید روزی سراغ خواندش بروند.

او وجود طرح‌های فصلی فروش کتاب را برای حذف نشدن کتابفروشی محلی مهم دانست و بیان کرد: اصولا قرار گرفتن آدم‌ها در فضای کتابفروشی بسیار مهم است و در ایام برگزاری طرح‌های فصلی فروش کتاب استقبال مردم از خرید کتاب افزایش یافته و حضورشان در محیط کتابفروشی بیشتر می‌شود.

حسین مفید در پایان گفت: محدودیت‌های این طرح میزان اعتباری است که به افراد و کتابفروشی‌ها تعلق می‌گیرد، ولی در هر صورت با اجرای این طرح‌ها، مردم به کتابفروشی‌ها سر می‌زنند و از طرح بهره می‌برند. فروش اینترنتی و تلفنی در طرح‌های فصلی فروش کتاب نیز سبب استقبال هرچه بیشتر مخاطبان شده است.

طرح پاییزه کتاب ۹۹ همزمان با هفته کتاب برگزاری خواهد شد. لازم به ذکر است، بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز