خبرگزاری کار ایران

نگاهی به بانی فرهنگ و تمدن نواندیش ارمنی در «پیمان»

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۲۰۷

فصلنامه فرهنگی ارمنیان «پیمان» ویژه پاییز و زمستان ۱۳۹۸ منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فصلنامه شماره ۸۹ و ۹۰ فصلنامه فرهنگی پیمان در ۲۱۴ صفحه منتشر شد. 

نگاهی به تاریخ دودمان اوربلیان، ارمنیان کریمه و گونه‌شناسی کلاه خودهای اورارتویی بخشی از مطالب این شماره است. 

در بخش گفتگو نیز مصاحبه‌ای با گریگور قضاریان با تیتر «توانایی من بیشتر از ناتوانی من است» منتشر شده است. 

نگاهی به زندگی و آثار علمی پروفسور گئورگ قره پتیان و گزارشی از رونمایی ازکتاب تویی خواب شیرین من نیز مطالب دیگر این فصلنامه را دربرمی‌گیرد. 

در این شماره، مقاله‌هایی به شرح زندگی یرواند ماناریان و گئورگ آساتوریان اختصاص یافته، فرهیختگان ایرانی‌ای که در مهاجرنشین ارمنیان ایران چشم به جهان گشودند و زندگی فرهنگی‌شان را در خاستگاه قوم خود سپری کردند، کسانی که همواره درون مایه هنر خود را از فرهنگ ایران برگرفته‌اند. 

بخش دیگر، به معرفی چهره‌های در قید حیاتی اختصاص دارد که در ایران و ارمنستان نقش مثبتی در جامعه داشته‌اند. پروفسور گئورگ قره‌پتیان، استاد برجسته دانشگاه صنعتی امیرکبیر، نویسنده مقالات بی‌شمار علمی، مدیر و مشاور بیش از ۳۵ طرح تحقیقاتی و استاد منتخب بنیاد نخبگان، یکی از این چهره‌های شاخص است. 

گزارش گفت‌وگوی اختصاصی با وزیر کار و امور اجتماعی دولت کنونی ارمنستان، بانویی که از روی صندلی چرخ دار امور رفاهی شهروندان کشورش را مدیریت می‌کند، نگاهی به شرح زندگی و آثار ادبی آناهیت توپچیان، نویسنده و هنرمند توانا و مردمی ارمنستان و نیز، اشاره‌ای به شرح زندگی و اشعار آلمین، شاعر ارمنی زبان ایرانی، بخش‌های دیگر این شماره از فصلنامه را تشکیل می‌دهند. 

این شماره از فصلنامه، بر خلاف معمول، هر دو شماره پاییز و زمستان ۱۳۹۸ را شامل می‌شود.

وارطان وارتانیان صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول این فصلنامه و آرمینه آراکلیان سردبیر «پیمان» هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز