خبرگزاری کار ایران

پوستر ششمین جشنواره هنر مقاومت رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۹۵۴

پوستر ششمین جشنواره جهانی هنر مقاومت با تقدیر از خانواده محمد زارع از شهدای مدافع سلامت و با حضور رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح، مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس و مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری وزارت آموزش و پروش رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، پوستر ششمین جشنواره جهانی هنر مقاومت روز گذشته با حضور مسعود نجابتی دبیرکل جشنواره، سید محمد یاشار نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح، محمد حبیبی مدیر انجمن تجسمی انقلاب و دفاع مقدس و محمدابراهیم محمدی مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری وزارت آموزش پرورش در فضای باز بنیاد فرهنگی روایت فتح و رعایت تمامی جوانب و پروتکل‌های بهداشتی رونمایی شد.

در این مراسم مسعود نجابتی دبیر کل ششمین جشنواره به‌عنوان تنها سخنران این رونمایی ضمن اشاره به شرایط سخت کرونایی گفت: شاید در سخت‌ترین شرایط محتمل کره زمین قرار گرفتیم، روزگاری که هرروز خبر ناگوار درگذشت یکی از عزیزانمان و شهدای مدافع سلامت را می‌شنویم و شاید به‌نوعی زمین و زمان و نفوس آماده و مهیای پذیریش حجت حق شده و انشالله که با ظهور حضرت این تلخی‌ و مصیبت‌ها کاممان را شیرین کند.

این هنرمند برجسته هنرهای تجسمی همچنین با تقدیر از ایثارگری‌های صورت گرفته در مسیر مبارزه با ویروس کرونا از تلاش برای ثبت و ماندگار کردن مجاهدت‌ها گفت: چه در زمان دفاع مقدس و دفاع از حرم و چه شرایطی که حادث‌شده است افراد ایثارگر و مجاهدی هستند که در شرایط سخت، نقشی را می‌آفرینند از طرفی نقش روایت گری این مجاهدت‌ها نیز بر روی دوش نحیف هنرمندان و اصحاب رسانه افتاده است و همچنین که مقام معظم رهبری فرمودند علی‌رغم اینکه این فداکاری‌ها در ذهن انسان‌های معاصر ثبت و ضبط می‌شود اما برای حفظ در تاریخ و آیندگان بسیار لازم است و این دقیقاً تفاوت عمده جشنواره هنر مقاومت با سایر جشنواره است. به‌طور مثال در بخش عکاسی تلاش داریم تمامی آثار فاخر و ثبت‌شده دوران کرونا و اتفاقاتی که در فضای مدافعان سلامت و سپس بحث مجاهدت عزیزان ما در عرصه کمک‌های مؤمنانه رخ‌داده در فضای جشنواره رصد، جمع‌آوری و احصا شود تا انشالله در قالب کتابی ماندگار برای نسل‌های آینده بماند.

مسعود نجابتی همچنین با اشاره به تفاوت جشنواره ششم هنر مقاومت با سایر جشنواره‌های هنری نیز عنوان کرد: عمده تفاوت در همین مسئولیتی ست که همه رشته‌های تجسمی سعی می‌کنند به دوش بکشند. چه در شهادت سردار دل‌ها قاسم سلیمانی و روایت رویدادهای ازجمله مدافعان سلامت، مدافعان حرم و چه دفاع مقدس که امسال در چهلمین سالگرد آن قرار داریم و این وظیفه بر دوش روایت فتح است، همان‌گونه که شهید آوینی همین بنیان را در همین فضا با روایت کردن عرصه‌های جهادی و دفاع مقدس گذاشت و اکنون دوستان ما در روایت فتح در سایر رشته‌ها چون تجسمی، سینما، نمایش و مستند سعی کردن همان فضا را ادامه بدهند.

در پایان این مراسم که به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار محدود و کوتاه برگزار شد از طرف ششمین جشنواره جهانی هنر مقاومت با همراهی انجمن تجسمی انقلاب و دفاع مقدس از خانواده شهید دکتر محمد زارع از شهدای مدافع سلامت با اهدای پرتره نقاشی این شهید تقدیر به عمل آمد و سپس توسط رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح پوستر ششمین جشنواره جهانی هنر مقاومت رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز