خبرگزاری کار ایران

محدودیت‌های تعطیلات آخر هفته اعلام شد/ سفر با جریمه همراه است

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۹۰۱

با افزایش شیوع ویروس کرونا، محدودیت‌های جدیدی برای تردد بین ۲۵ مرکز استان اعلام شده است و ۵۰۰ هزار تومان جریمه برای خودروهای غیر بومی در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا، شیوع ویروس کرونا از یک سو و عبور آمار فوتی‌های روزانه بر اثر این بیماری از مرز ۴۰۰ نفر از دیگر سو سبب شده است تا محدودیت‌های بیشتری برای تعطیلات پیش رو اعمال شود.  بر اساس اطلاعیه وزارت کشور، از ساعت ۱۲ روز دوشنبه دوازدهم آبان ماه خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به ۲۵ مرکز استان ممنوع است.

این مراکز استان شامل تهران، البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان جنوبی، اردبیل، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، همدان زنجان، سمنان و کرمان هستند.

زمان آغاز اجرای طرح ساعت ۱۲ روز دوشنبه ۱۲ آبان و زمان خاتمه طرح ساعت ۲۴ روز جمعه مورخ ۱۶ آبان ماه است و با توجه به تعطیلی روز سه شنبه بیم آن می‌رود که شاهد آغاز سفرهای جدید در تعطیلات پایان هفته باشیم. از این رو سخنگوی وزارت بهداشت صراحتا در رابطه با جریمه‌ افراد متخلف بیان کرده است: پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به اعمال جریمه ۵۰۰ هزار تومانی متخلفان بر اساس کد تعریف شده قبلی، اقدام می‌کند.

احمد برادران (معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی) نیز با بیان اینکه این ممنوعیت بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا اجرا می‌شود، گفته است: هدف اصلی از اعمال این محدودیت‌ها، جلوگیری از انتشار ویروس کرونا است. در مرکز استان، متخلفان از این دستورالعمل، پنج میلیون ریال جریمه می‌شوند و محوریت کار از سوی فرمانداری بجنورد خواهد بود.

ابوالفضل اسماعیلی (سرپرست معاونت گردشگری خراسان شمالی) نیز از تشدید نظارت‌ها بر تأسیسات گردشگری استان خبر داده و گفته است: گشت‌های ویژه و مشترک به‌صورت شبانه‌روزی تشکیل شده است و با متخلفان برخورد خواهد شد. هتل، رستوران‌، سفره‌خانه‌های سنتی و... ازجمله صنوفی هستند که در این اعمال محدودیت‌ها از فعالیت منع شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز