خبرگزاری کار ایران

روند بهبودی عبدالمجید ارفعی به کندی پیش می‌رود

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۴۳۲

پس از گذشت بیش از یک هفته از بستری شدن عبدالمجید ارفعی (پیشکسوت زبان های باستانی) در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا، روند بهبود او به کندی پیش می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز جمعه دوم آبان ماه بود که خبر بستری شدن عبدالمجید ارفعی (زبان‌شناس و ایلامی‌دان پیشکسوت) در بیمارستان منتشر شد. او که هشت روز از ابتلایش به بیماری کرونا می‌گذشت با ناپایدار وضعیت جسمانی و البته کاهش سطح اکسیژن خون، به بیمارستان منتقل و بستری شد.

هرچند ارفعی، از گذشته ریه آسیب‌پذیری داشت و در سال‌های گذشته و در ماه‌های آلوده، گاهی به دستگاه اکسیژن نیاز پیدا می‌کرد اما ویروس کرونا سبب تشدید بیماری او شد و در نهایت به بیمارستان مسیح دانشوری منتقل شد. در ابتدای امر در اورژانس و بعد از کاهش مجدد سطح اکسیژن خون به آی‌سی‌یو اورژانس بیمارستان منتقل شد.

یکی از بستگان نزدیک او در  گفت و گو با ایلنا، از  روند و سیر کند بهبودی ارفعی خبر داد و گفت: ایشان همچنان در بخش آی‌سی‌یو بستری هستند و روند بهبود بیماری‌اشان به کندی پیش می‌رود.

به گفته او، ارفعی با دستگاه بای پَدِ تنفس می‌کشد و امید است تا هرچه زودتر بهبود حاصل شود.

ارفعی، که اکنون در هشتادویک سالگی به سر می‌برد، نخستین‌ ایرانی است که فرمان کوروش را به فارسی برگرداند و نقش بی‌بدیلی در بازگشت الواح هخامنشی از مؤسسه شرق‌شناسی دانشگاه شیکاگو به ایران داشت. همچنین او از معدود ایرانیانی است که زبان و خط ایلامی را می‌خواند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز