خبرگزاری کار ایران

رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی کشور:

محوطه تاریخی ریوی مانه و سملقان ظرفیت تبدیل ‌شدن به پایگاه میراث‌فرهنگی را دارد

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۳۷۲

رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری کشور در بازدید از محوطه تاریخی ریوی در مانه و سملقان گفت: این منطقه از ویژگی‌های خوبی برای شناخت تاریخی شمال شرق کشور برخوردار است که قابلیت تبدیل ‌شدن به پایگاه میراث‌فرهنگی را دارد.

به‌گزارش ایلنا، روح‌الله شیرازی (رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری کشور) با حضور در محوطه تاریخی ریوی و بازدید از فعالیت‌های باستان‌شناسی در این سایت، اظهار کرد: با تبدیل‌ شدن این سایت به پایگاه میراث‌فرهنگی، می‌توان در آینده برای پتانسیل منطقه، برنامه‌ریزی‌های خوبی داشته باشیم.

او با بیان اینکه سایت ریوی می‌تواند مرکز مطالعات باستان‌شناسی و معماری شرق کشور شود، تصریح کرد: این محوطه نقشی کلیدی در ارائه اطلاعات تاریخی درباره عصر مفرغ، آهن و همچنین دوره‌های ماد و هخامنشی دارد.

رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری کشور با تأکید بر تداوم فعالیت‌های گسترده در محوطه تاریخی ریوی، افزود: باید شرایط و فضای مطالعات هدفمند به‌منظور گردآوری اطلاعات شفاف از باستان‌شناسی شمال شرق کشور فراهم شود.

شیرازی در ادامه سفر خود از تپه تاریخی معصوم‌زاده بجنورد و فعالیت‌های باستان‌شناسی در محوطه ویران شهر فاروج بازدید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز