خبرگزاری کار ایران

۵ هزار سکه تاریخی در موزه رشت سامان‌دهی شد

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۰۵۳

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان گفت: ثبت ۵هزار عدد از سکه‌های تاریخی موزه رشت زمینه انجام مطالعات و پروژه‌های علمی و تخصصی کاربران در مقاطع علمی متفاوت را فراهم کرده است.

به گزارش ایلنا، ۵ هزار عدد از سکه‌های تاریخی موزه رشت مربوط به دوره‌های متفاوت تاریخی، هخامنشی، اشکانی، الیمایی، پارس، ساسانی، امویان، آل بویه، سلجوقی و ایلخانان مغول در طرح سامان‌دهی اشیای سال ۹۹ دارای شناسنامه اموالی شد.

مسعود حلاج‌پور (مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان) با اعلام این خبر گفت: این اموال بعد از ثبت در فهرست اموال دارایی کشور، در برنامه سامانه جام نیز قرار گرفته و به‌صورت تخصصی عکاسی و در آرشیو موزه رشت نگهداری خواهند شد؛ در این طرح علاوه بر سامان‌دهی اطلاعاتی، بخشی از سکه‌های مورد نظر از لحاظ کالبدی نیز سامان‌دهی شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اشاره اینکه این طرح در شش ماه کاری از اردیبهشت سال ۹۹ تا پایان مهر انجام شده است گفت: با ثبت این آثار به عنوان بخش مهمی از مجموعه ارزشمند موزه رشت زمینه انجام مطالعات و پروژه‌های علمی و تخصصی پژوهشگران در مقاطع علمی متفاوت از جمله تهیه مقالات، پایان‌نامه‌ها و چاپ کتب علمی با ثبت این مجموعه امکان‌پذیر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز