خبرگزاری کار ایران

فصل دوم نجلا ساخته می‌شود؟/ سختی‌های ساخت سریال در روزهای کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۰۳۶

عوامل سریال تلویزیونی «نجلا» با حضور در مرکز روابط عمومی صدا وسیما، با طرفداران خود به مکالمه پرداختند.

به گزارش ایلنا، عوامل سریال تلویزیونی «نجلا»، امروز دهم آبان برای پاسخگویی به تماس‌های مردمی، در روابط عمومی رسانه ملی حاضر شدند. 

این سریال که به تازگی به اتمام رسیده، در ۱۷ قسمت از شبکه سه سیما پخش شد. نشست مطبوعاتی این مجموعه نیز باحضور خیرالله تقیانی‌پور کارگردان، سیدحسین امیرجهانی نویسنده، هدایت هاشمی و مصطفی ساسانی بازیگر و علی غابشی مسئول گویش عربی بازیگران به صورت آنلاین برگزار شد. 

در بخشی از این نشست غابشی مسئول گویش عربی بازیگران گفت: برای تمرین کردن لهجه زمان کوتاهی داشتیم، اما بازیگران باهوش بودند و توانستند به خوبی عربی صحبت کنند. 

وی ادامه داد: البته ضعف‌هایی وجود داشت، اما بچه‌ها زمان کمی داشتند. با شروع سریال یکسری افراد اعتراض کردند، به نظرم خیلی عجولانه بود، کاش سریال را کامل می‌دیدند. 

هاشمی بازیگر سریال «نجلا» توضیح داد: به عنوان فردی که سال‌ها در این حرفه فعالیت دارم از مردم خواهش میکنم که از اظهار نظر سریع پرهیز کنند تا هنرمندان به سراغ گویش و اقلیم مناطق مختلف ایران دسترسی پیدا کنند و بتوانند خصوصیات آن مناطق را به مردم انتقال دهند. 

وی عنوان کرد: همان طور که مردم مازندان باعث شدند که بازیگران سریال «پایتخت» این کار را انجام دهند و هر چه بیشتر مازندران را معرفی کنند. بنابراین مردم صبرو شکیبایی خودشان را بالا ببرند. 

امیرجهانی نویسنده گفت: صدا و سیما ایده‌ای یک خطی برای کار محرم داشت که پسری عاشق دختری شده و دختر برای پاسخ به این عشق، سفر اربعین را شرط قرار می‌دهد. 

وی افزود: از ابتدا محتوا اربعینی و محرمی بود، ما تاکید به تاریخچه اربعین داشتیم، زیرا بعضی گمان می‌کنند که پیاده روی اربعین مسئله روز است، در صورتی که قدمت چند صدساله دارد. سال ۵۵ تا ۵۸ همزمان با اربعین حسینی به دستور نظام بعث، سه چهار سال کشتار عظیمی در عراق اتفاق افتاد. صدام کشتار عظیم راه انداخت که به اربعین سرخ معروف شد. از این جهت ما آن برهه و مشخصاً اواخر سال ۵۸ را برای روایت سریال انتخاب کردیم که در ایران هم اتفاقات خاصی رخ داده است. 

امیرجهانی عنوان کرد: با توجه به استقبال خوب مخاطبان و صحبت‌های کلی برای فصل دوم، قرار است فصل بعدی مجموعه ساخته شود و تاکنون سه ایده و موقعیت خوب داریم و طرح فصل دوم آماده است.

خیرالله تقیانی‌پور کارگردان سریال «نجلا» با بیان اینکه در طول تصویربرداری نگران سلامتی بازیگران بوده است، عنوان کرد: بازیگر جلوی دوربین باید ماسک را برمی‌داشت و برای من سخت بود بازیگرم با هنرورانی که معلوم نبود قبل و بعد از کار کجا می‌رفتند و ناقل بودند یا نه، نفس به نفس شود. ما دلمان خوش بود که آقا امام حسین (ع) نگهدار بچه‌ها است و خوشبختانه بیماری سراغ هیچکس نیامد. 

تقیانی‌پور در ادامه با بیان اینکه موضوع پیاده روی اربعین دغدغه‌اش بود و چند فیلم‌نامه سینمایی هم برایش نوشته است، عنوان کرد: قبل از شروع تولید وقتی قصد رفتن به جنوب را داشتیم متوجه شدیم که جنوب وضعیت قرمز دارد و نمی‌توانیم برویم. دوستان تولید زحمت کشیدند و بخشی از کار را در بوستان ولایت و شهرک دفاع مقدس گرفتیم. وقتی شهرهای جنوبی از وضعیت قرمز خارج شد توانستیم برویم و کار را در آنجا ادامه دهیم. 

او افزود: قرار بود برخی از قسمت‌ها را در کربلا بگیریم که سعادت نشد به زیارت برویم. 

تقیانی‌پور در پاسخ به این سریال که چرا «نجلا» دقیقا همزمان با اربعین به پخش نرسید، گفت: به هر حال قبل از ما سریالی بود که باید به انت‌ها می‌رسید و ما هم تابع مقررات پخش بودیم. 

کارگردان «نجلا» در پایان با انتقاد از وضعیت بد بازیگران تئاتر گفت: اگر توفیقی در سریال بود به خاطر نفس گرم عوامل بود. بازیگران غالبا تئاتری بودند و در کوره تئاتر پخته شده بودند. موقع ساخت، آقای هاشمی گفتند خیرالله تو از تئاتر آمدی، یادت نرود بچه‌های تئاتر توقع دارند. الان وضعیت تئاتر خیلی بد است و خیلی‌ها بیکار هستند. با احترام به همه شغل‌ها اما در شأن بازیگر تئاتر نیست که مسافرکشی کند. به من می‌گفتند سریال ۱۵ قسمتی است بازیگرانی را بیاور که مردم بشناسند. بازیگران تئاتر آنقدر توانایی دارند که مردم از همان قسمت‌های اول با سریال ارتباط برقرار کردند. از مسوولان خواهش می‌کنم به داد بازیگران تئاتر برسند. معیشتشان به شدت سخت شده است من خواستم تا از این تریبون صدایشان را به مسوولان برسانم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز