خبرگزاری کار ایران

در نامه افشین شاهرودی به ابراهیم حقیقی مطرح شد:

مواضع غیرمنصفانه‌تان را در قبال انجمن عکاسان کنار بگذارید

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۴۲۳

بازرس سابق خانه هنرمندان ایران در نامه‌ای به رییس سابق شورای عالی خانه هنرمندان از مواضع وی در قبال انجمن عکاسان ایران و برگزاری مجمع عمومی بدون رعایت مفاد اساسنامه و قانون تجارت انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در روز 7 آبان ماه افشین شاهرودی (بازرس سابق خانه هنرمندان ایران) نامه سرگشاده‌ای به ابراهیم حقیقی (رییس سابق شورای عالی خانه هنرمندان) نوشت.

او در بخش‌هایی از این نامه آورده است: روی سخنم در این نامه شخص ابراهیم حقیقی نیست، بلکه مقام محترم رئیس سابق شورای عالی خانه هنرمندان است. جایی که زمانی یک پادگان نظامی بود ولی با عقلانیت گروهی از اهالی فکر و فرهنگ به مهمترین مکان برای فعالیت‌های هنری تبدیل شد. این نامه را هم نه به منظور آگاه کردن شما از مشکلات اخیر خانه - شما آبدیده‌تر از آن هستید که حقایق را ندانید- بلکه به این منظور برایتان می‌نویسم که مالکی برای قضاوت عملکرد امروز ما در خانه هنرمندان، در آینده به دست دهد. شما دو سال در کسوت رییس قانونی شورای عالی و این شاگرد هم دو سال بعنوان بازرس در آنجا ادای دین کردیم.

شاهرودی ادامه داده است: شما یکسال از این مدت را به هر دلیل از خانه دور بودید. البته بهتر است بگویم دوری قهرآمیز گزیده بودید. ولی من تمام این دو سال را در متن مشکلات آنجا حضور داشته و در جریان کم و کیف جزییات تمام مسائل آن بوده‌ام. در یکماه اخیر در تاریخ‌های 12 و 29 مهرماه 1399 در دو جلسه هیات رسیدگی و داوری در خانه، در مورد شکایت‌های انجمن عکاسان و بازرسان خانه از نحوه برگزاری مجمع عمومی و مغایرت‌های آن با اساسنامه و قوانین موجود، رو در رو با شما به گفتگو نشستم. جلسات هیات رسیدگی و داوری فوق برخلاف نامش بخاطر زیر پا گذاشتن موضع بیطرفی که لازمه یک داوری منصفانه است، در رسیدگی و داوری عادلانه ناتوان ماند. دیگر آب ریخته را هم نمی‌توان جمع کرد، اما امید دارم برخالف آن جلسات به محتوای این نامه، صادقانه و بدون جانبداری گوش دل بسپارید و بگذاریم آینده قضاوت کند.

او نوشته است: جنابعالی از تیرماه سال 98 تا همین یک ماه پیش از خانه و مسائل آن دور بودید. در این مدت در هیچیک از برنامه‌های خانه حضور نیافتید. گفته می‌شد که به عملکرد مسئولین آنجا انتقاد داشتید و عدم حضورتان نوعی اعتراض بود. به نقل قول‌ها نمی‌شود اعتماد کرد، اما دوری گزیدن ناگهانی شما که در راس بالاترین مرجع تصمیم گیری و سیاستگذاری خانه هنرمندان قرار داشتید، بدون هیچ دلیل آشکار، قابل تامل است. شما حتی درمراسم رونمایی از سردیس استاد مرتضی ممیز و نامگذاری یکی از خیابان‌های جنب خانه به نام ایشان، حضور نیافتید.

شاهرودی در ادامه این نامه نقدهای دیگری آورده و عنوان کرده است: در نشست اول مجمع عمومی در تاریخ 30 شهریور که برخالف اساسنامه، بدون دعوت از نمایندگان انجمن عکاسان ایران و اخراج خلاف قانون آنان از سالن برگزار شد، حضور نداشته و حتی به تلفن‌هایی که از چند روز قبل از آن به شما برای اطمینان از حضورتان در مجمع می‌شد نیز پاسخ نمی‌دادید. اما از چند روز قبل  از برگزاری نشست دوم مجمع عمومی در تاریخ 13 مهرماه 1399 قدم روی چشم علاقمندانتان گذاشتید. در جلسه هیات رسیدگی و داوری تاریخ 12 مهر - که به دلیل عدم حضور مدیرعامل برای پاسخگویی به شکایت بازرس و انجمن عکاسان ایران تشکیل شده بود، به رسمیت نرسید- و نیز نشست دوم مجمع عمومی در 13 مهرماه - که مغایر با مفاد اساسنامه و بدون حضور بازرسان برگزار شد- جانبدارانه حضور یافتید. آن هم در روزی که طبق اطلاعیه استانداری تهران برگزاری تمامی تجمعات فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و مذهبی ممنوع بود. جامعه‌ی عکاسی ایران هرگز سخنان غیر مصلحانه شما را در آن مجمع و در دو جلسه هیات رسیدگی و داوری که غیرمشفقانه حضور داشتید فراموش نخواهد کرد. چند روز قبل از برگزاری نشست نخست مجمع آقای بهرام کلهرنیا دیگر بازرس خانه طی نامه‌ای به شما اعلام کرده بود به دلیل اعتراض به عملکردها و رفتارهای غیرقانونی، از حضور در مجمع عمومی خودداری می‌کند. چرا به آن نامه اعتنایی نکردید؟

او در ادامه چند سئوال مطرح کرده و آورده است: درمقام رئیس قانونی شورای عالی چرا اجازه دادید در جلسه مجمع عمومی 13 مهرماه 1399 نامه‌ای بدون امضا بر علیه انجمن عکاسان ایران توسط مسئولین اجرایی خانه بین حاضرین پخش شود؟

شما که فردی قانونمدار و اخلاق گرا هستید چرا و چگونه چشم خود را به روی مفاد اساسنامه خانه هنرمندان بستید و اجازه دادید مجمع عمومی بدون رعایت مفاد اساسنامه و قانون تجارت برگزار شود؟

طبق ماده 190 قانون مدنی عدم رعایت مقررات راجع به دعوت از صاحبان سهام بر اساس لایحه قانونی سال 1347 قانون تجارت از موجبات ابطال صورت جلسه خواهد بود. بنابر این چرا در حالی که مطلع بودید از نمایندگان انجمن عکاسان ایران برای حضور در مجمع دعوت بعمل نیامده، بدون مطالبه دعوت نامه‌های نمایندگان انجمن عکاسان، دعوت نامه‌های نمایندگان سایر انجمن‌ها را امضا کردید؟

آیا با علم و اطلاع از اخراج نمایندگان انجمن عکاسان از سالن محل جلسه نخست مجمع در تاریخ 30 شهریور و قطع مکرر میکروفن بازرس و نایب رییس شورای عالی هنگام یادآوری مغایرت‌های آن جلسه با اساسنامه، در جلسه دوم مجمع در تاریخ 29 مهر حضور پیدا کردید؟

چرا در هیچ جلسه و گفتگویی موضوع قطع میکروفون و اخراج کسانی را که قانونا حق حضور در مجمع را داشتند نکوهش نکردید؟ آیا سکوت شما به معنای تایید شماست؟

خود جنابعالی در مجامع عمومی خانه در 19 اسفند 97 و 16 تیرماه 98 حضور داشته‌اید و از گزارش‌های بازرسان وقت و طرح اشکاالت، ابهامات و شبهاتی که در آن گزارش‌ها عنوان شده بود آگاهی داشته و دارید. بنابر این انتظار می‌رفت حضورتان بعنوان شخصیتی قانونمدار شرایطی بوجود آورد که مجمع عمومی سالمی در خانه هنرمندان برگزار شود. به نحوی که مسئولان و تمامی پرسنل آن خود را در قبال هنرمندان که صاحبان واقعی آنجا هستند پاسخگو بدانند. شما می‌توانستید کاری کنید که منبعد شاهد ابهامات، شبهات و مشکالتی مانند گذشته نباشیم. مشکلاتی مانند صندوق سبز اندیشان، میزان کمک‌های دریافتی سالانه از شهرداری، اجاره رستوران‌های خانه، تعاونی مسکن خانه هنرمندان، نحوه نگهداری آثار گنجینه و از همه مهمتر تداخل خانه و تماشاخانه ایرانشهر که علیرغم تصویب در مجمع عمومی پیشین و شورای عالی و تعهد کتبی مدیر عامل در میثاق نامه 7 مهرماه 97 هنوز در مورد روشن شدن موضوع تعلق یا انفکاک آنها از یکدیگر اقدامی صورت نگرفته است.

شاهرودی در ادامه این نامه خطاب به حقیقی آورده است: هنرمندان از شما بعنوان شخصیتی سلیم انتظار داشتند که با موضوع انجمن عکاسان که به دلیل شرایط شیوع کرونا روند طی کردن مراحل قانونی و دریافت شناسه ملی‌شان طولانی شده است مصلحانه برخورد کنید. همانطور که طی دوران حضورتان در شورای عالی در مورد دو انجمن شاعران و معماران برای مغایرت‌های اساسنامه‌ای شان با ضوابط خانه چنین کردید. جانبداری‌های اخیر شما قانونمداری و حق طلبی‌تان را زیر سئوال می‌برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز