خبرگزاری کار ایران

نهمین کاشی ماندگار خراسان رضوی به پیشکسوت مجموعه‌دار میراث فرهنگی رسید

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۲۳۸

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: به منظور قدردانی از پیشکسوت مجموعه‌داری خراسان رضوی و به پاس تلاش بیش از نیم قرن مجموعه‌داری سیدحسن موسوی کاشی ماندگار سر در باغ شاهنامه نصب شد.

به گزارش ایلنا، ابوالفضل مکرمی فر (مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی) اظهار کرد: سیدحسن موسوی متولد سال 1319 در کدکن خراسان رضوی است که از سال 1344 جمع آوری آثار فرهنگی، هنری و تاریخی را آغاز کرده است.

او افزود: این پیشکسوت مجموعه داری بهره برداری رسمی از اداره کل موزه های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی درباره مجموعه این پیشکسوت گفت: این مجموعه دارای 60 نوع اثر شامل انواع ظروف، سکه و اسکناس، وسایل مردم شناسی، روشنایی، دخانیات، سیر مراحل چای، دوربین و...است.

مکرمی فر افزود : موسوی از هنرمندان طراح پوشاک سنتی اقوام ایران است و تاکنون تعدادی از مجموعه آثارش در بیش از 50 نمایشگاه داخلی و خارجی به نمایش گذاشته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تصریح کرد: این نهمین کاشی ماندگار است که در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نصب شده است.

او یادآو شد: پیش از این نیز کاشی بر سر در منزل عثمان محمدپرست، یعقوب دانش دوست، محمدجعفر یاحقی، سید جلال شمسی نژاد، سید محمد میرقاسم اخوییان، محمدعلی فضلی نژاد، رجبعلی لباف خانیکی و زهرا محسنی  در استان خراسان رضوی نصب شده است.

این کاشی در محل مجموعه این پیشکسوت در باغ شاهنامه در توس ۳۳ نصب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز