خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کرمانشله خبر داد

افزایش ۸۰ درصدی کشفیات یگان حفاظت در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۱۴۰

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کرمانشاه از افزایش ۸۰ درصدی کشفیات اشیای تاریخی در هفت‌ماهه امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ ابوالقاسم ایمان‌پور (فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کرمانشاه) با اشاره به افزایش قابل توجه کشفیات اشیای تاریخی خاطرنشان کرد: طی هفت‌ماهه امسال نسبت به مشابه سال قبل حدود ۸۰ درصد افزایش کشفیات را داشته‌ایم و در مهر‌ماه امسال نسبت به مهر سال گذشته، حدود ۹۷ درصد کشفیات اشیای تاربخی در استان رشد داشته است.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی در خصوص چرایی افزایش قابل توجه کشفیات اشیای تاریخی در استان، اعلام کرد: مشکلات اقتصادی موجود در جامعه به‌ویژه در ماه‌های اخیر یکی از عوامل تاثیرگذار در افزایش گرایش عده‌ای به سمت خرید و فروش اشیای تاریخی است.

او افزود: از سوی دیگر افزایش فعالیت‌های اطلاعاتی حفاظت میراث‌فرهنگی استان به منظور شناسایی قاچاقچیان اشیای تاریخی نیز رشد کشفیات را به‌دنبال داشته است.

ایمان‌پور در ادامه گفت: البته بخش قابل ملاحظه‌ای از اشیای تاریخی که در استان کشف می‌شود، حدود ۹۵ درصد از اشیای  تاریخی هستند که از استان‌های شمالی و مرکزی کشور برای فروش به کرمانشاه وارد می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز