خبرگزاری کار ایران

دبیر جشنواره موسیقی نواحی خبر داد:

از هنرمندان اقوام مختلف استفاده می‌کنیم/ خدمت هنرمندان مناطق مختلف می‌رویم

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۲۹۸

احمد صدری می‌گوید: جشنواره به نزد هنرمندان مناطق مختلف می‌رود و مستندهای مختلفی با موضوع جشنواره که دوبیتی‌خوانی باشد را می‌سازد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد صدری (دبیر سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی)، درباره جزییات برگزاری جشنواره موسیقی نواحی گفت: جشنواره از روز شنبه دهم آبان ماه آغاز خواهد شد و به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت. در این چهار روز در شهر کرمان در خدمت نوازندگان و هنرمندان مناطق مختلف ایران هستیم. 

وی افزود: طبیعی است دل‌مان می‌خواست این دوره هم مثل قبل در خدمت تعداد زیادی از عزیزان باشیم ولی به خاطر شرایط ویژه‌ای که وجود دارد، امکان حضور تعداد زیاد نوازندگان امکان‌پذیر نیست. تلاش کردیم تقریباً از هنرمندان اقوام مختلف ایران در جشنواره استفاده کنیم. سیزدهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی قرار است با تعداد بسیار محدودی از مخاطبان برگزار شود. 

صدری با اشاره به اینکه پس از جشنواره قرار است چند مبحث را دنبال کنند، گفت: جشنواره به خدمت هنرمندان مناطق مختلف می‌رود و مستندهای مختلفی با موضوع جشنواره که دوبیتی‌خوانی باشد می‌سازد. این مستندها به طور متناوب تا پایان سال به صورت آفلاین برای علاقمندان پخش خواهد شد. 

وی اظهار داشت: تعداد محدودی از اعضای جشنواره به کرمان می‌روند. قرار است قبل از هر اجرا، یکی از اعضای شورای علمی جشنواره، موسیقیِ آن منطقه را به بیننده‌های محترم معرفی کند. همان‌طور که می‌دانید اقوام مختلف با موضوع مختلف حضور دارند. ممکن است اگر زبان قومی را متوجه نشوند با آن ارتباط برقرار نکنند. هنرمندان علاوه‌بر اینکه اجرای آنلاین خواهند داشت، در برخی از روزها نیز در مکان‌های تاریخی شهر کرمان حضور پیدا کرده و کارهایی ضبط می‌کنند تا این آثار در زمان مناسب پخش شوند. 

دبیر جشنواره در پایان گفت: سال گذشته نیز از مجموع هنرمندانی که در جشنواره حضور داشتند کارهای خوبی ضبط کردیم که برخی از اجراها از طریق صفحۀ مجازی جشنواره موسیقی نواحی و انجمن موسیقی ایران منتشر شده است و ادامه‌دار خواهد بود. 

سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران دهم تا سیزدهم آبان ماه با دبیری احمد صدری به صورت آنلاین و آفلاین از صریق صفحه مجازی جشنواره موسیقی نواحی ایران در اینستاگرام و آپارات پخش می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز