خبرگزاری کار ایران

اهمیت سلامت روان در تولید آثار سینمایی

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۲۹۲

رقیه توکلی کارگردان سینما با اشاره به اهمیت سلامت روان در تولید آثار سینمایی به نیاز جامعه برای ساخت این دست آثار اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رقیه توکلی کارگردان سینما با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره‌های موضوعی در حوزه سینما، گفت: برگزاری این قبیل جشنواره‌ها اثرگذاری کم بدیلی در جلب توجه سینماگران به نیازهای اجتماعی، تغییر فرهنگ عمومی و ارتقا نگاه جامعه به موضوعات مطروحه دارد. 

وی با اشاره به گستردگی مفهوم سلامت، افزود: سلامت را نمی‌توان و نباید تنها در سلامت جسمی خلاصه کرد چراکه این مفهوم ابعاد روحی و روانی گستردهای را در برمی‌گیرد؛ بنابراین در ساخت فیلم‌ها یا برگزاری جشنواره‌ها با موضوع سلامت باید به هر دو بُعد جسمی و روحی توجه شود. 

توکلی برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت» را اقدامی درخور توجه در پاسداشت ارزش‌های والای انسانی و ارتقاء سلامت اجتماعی توصیف و تصریح کرد: این جشنواره می‌تواند با ایجاد بستر مناسب و انگیزه برای فعالیت سینماگران دغدغه‌مند، موضوع مهرورزی و نیات خیر در حوزه سلامت را به عنوان یک گفتمان در جامعه اشاعه دهد. 

این کارگردان سینما در ادامه بر نقش مهم خیران در برگزاری این جشنواره اشاره و اظهار کرد: جشنواره‌های فرهنگی معمولاً از سوی ارگان‌های دولتی حمایت مالی و معنوی می‌شوند اما حضور واقفان و خیرین سبب می‌شود جشنواره‌ها با کیفیت بالاتر و حرفه‌ای‌تر برگزار شود که این موضوع نقش مهمی در اثرگذاری بیشتر آن دارد. 

وی خاطرنشان کرد: جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت» می‌تواند موضوع مهرورزی سلامت و ابعاد آن را به خوبی تبیین کند و سبب آگاهی‌بخشی به جامعه شود. 

عضو هیئت‌انتخاب جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت» با اشاره به کیفیت آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره، گفت: در بخش اصلی فیلم‌های باکیفیتی در جشنواره حضور دارند که هم در محتوا و هم در ساختار سینمایی قابل‌دفاع هستند؛ البته با توجه به موضوعی‌بودن جشنواره، محتوای فیلم‌ها با محورهای اعلام‌شده همگرایی و انطباق دارند. 

توکلی ادامه داد: دبیرخانه جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت» عملکردی حرفه‌ای و استاندارد داشت و می‌توان در صورت تامین هزینه‌ها و امکانات، این جشنواره را حتی به‌صورت بین‌المللی نیز برگزار کرد. 

وی در پایان با اشاره به لزوم استمرار فعالیت‌های فرهنگی با موضوع مهرورزی در حوزه سلامت، بیان داشت: با توجه به اثرگذاری جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت» در آگاهی‌بخشی به جامعه، امیدوارم برگزاری این جشنواره در سال‌های آتی نیز تداوم داشته باشد. 

دومین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت» با هدف ارتقاء فرهنگ نیکوکاری در حوزه سلامت از طریق پیوند هنر و عمل خیر با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجمع خیرین سلامت و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ۲۴ تا ۲۷ آبان ماه به دبیری سیدمهدی سیدین نیا با شعار «هر ایرانی یک مهروز سلامت» به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز