خبرگزاری کار ایران

نصب پرده‌های نقاشی در موزه سینما

asdasd
کد خبر : ۹۸۶۰۶۶

موزه سینمایی برای شناخت بیشتر مخاطبان از سینمایی دهه ۳۰ و ۴۰ پرده‌های نقاشی را در سالن تماشاخانه موزه نصب کرد.

به گزارش ایلنا، سالن تماشاخانه موزه سینما با الهام از سالن‌های سینمای دهه ۳۰ و ۴۰ شمسی طراحی و ایجاد شده است. بر همین اساس دستگاه آپارات زغالی مدل پاته (pathe) در این سالن قرار گرفته و فیلم بر روی پرده سفید به نمایش در می‌آید. 

صندلی‌های این سالن بر اساس صندلی‌های سینما پالاس (یکی از شاخص‌ترین سینماهای تهران) طراحی شده است. در این سالن گزیده‌ای از نخستین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران شامل، تصاویر ثبت شده توسط میرزا ابراهیم خان عکاسباشی در ۱۲۷۹، دقایقی از فیلم حاجی آقا آکتور سینما ساخته آوانس اوگانیانس در سال ۱۳۱۲ و دختر لر ساخته اردشیر ایرانی و عبدالحسین سپنتا در سال ۱۳۱۲ به نمایش گذاشته می‌شود تا مخاطبین موزه و علاقمندان را هر چه بیشتر با بخشی از تاریخ سینمای ایران آشنا کند. 

همچنین در این بخش اجازه نامه‌های نمایش فیلم (سال‌های ۱۳۱۰ و ۱۳۳۰)، لیست حقوق کارکنان سینما البرز (سال ۱۳۳۹)، تابلوهای اعلانات مرسوم سینماهای آن دوره، تصاویری از درایوین سینماهای تهران و… وجود دارد. 

برای آشنایی هرچه بیشتر مخاطبین با حال و هوای سینماهای دهه ۳۰ و ۴۰ تابلو نقاشی رنگ روغن از سالن سینما در این دوره اثر تجارتچی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز