خبرگزاری کار ایران

کتاب «خدا در قرآن و کتاب مقدس» منتشر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۹۱۰

استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از تألیف کتاب «خدا در قرآن و کتاب مقدس؛ بررسی و نقد آرای کارن آرمسترانگ و دنیز ماسون» خبر داد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد اکبریان در گفت‌وگویی از تألیف کتابی با عنوان «خدا در قرآن و کتاب مقدس؛ بررسی و نقد آرای کارن آرمسترانگ و دنیز ماسون» خبر داد و اظهار داشت: این اثر از اواخر سال ۹۷ شروع شد و دو بخش دارد؛ هر بخش از این کتاب مربوط به یکی از خاورشناسان است و در آن دیدگاه «کارن آرمسترانگ» و «دنیز ماسون» مورد نقد قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه علت انتخاب این دو خاورشناس آن بوده که کتاب ویژه‌ای برای این موضوع دارند، گفت: در واقع هر کدام اثری درباره بررسی تطبیقی دیدگاه قرآن و کتاب مقدس در موضوع خداباوری و یا اعتقاد به خدا دارند؛ هر دو کتاب مستقلی نوشته‌اند، ضمن اینکه در مورد این دو اثر هم کار تحقیقی در کشور صورت نگرفته است.

استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: کتاب در ۱۶۰ صفحه نوشته خواهد شد و نقد دیدگاه هر دو نفر در ۸۰ صفحه جداگانه انجام می‌شود؛ در بخش اول که به خانم آرمسترانگ اختصاص دارد، در مورد روش تاریخی ایشان بحث شده و همچنین مبانی دیدگاه ایشان و برخی مطالبی که بیان کرده، مورد بحث و نقد قرار گرفته است.

وی افزود: در مورد بخش دوم مربوط به خانم دنیز هم ابتدا بحث روشی انجام و مسائل تطبیقی ایشان بررسی و نقد شده است؛ وی به صورت جزئی در موضوع خداشناسی به تطبیق میان قرآن و کتاب مقدس پرداخته، ولی مباحث خانم آرمسترانگ کلی‌تر است؛ ایشان تلاش کرده تا تثلیث مسیحیت را با توحید مدنظر قرآن هماهنگ قرار دهد که ما نقد و بررسی این مطلب را بیان کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبریان خاطرنشان کرد: این دو نفر برخلاف خیلی از مستشرقان، نگاه مثبتی به قرآن دارند. به خصوص خانم دنیز که در برخی موارد به برتری آموزه‌های قرآنی در مقایسه با کتاب مقدس اعتراف و تأکید کرده است. وی به نقصی در کتاب مقدس معتقد است که به وسیله مفسران مسیحی تکمیل می‌شود، ولی در مورد قرآن آن را بدون نقص و کامل می‌داند و بحث خداشناسی و توحید را بحثی روشن می‌داند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز