خبرگزاری کار ایران

بهروز شعیبی مطرح کرد:

خطر اکران آنلاین در کمین فیلم‌ها!

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۶۷۶

بهروز شعیبی کارگردان سینما معتقد است که فیلم کوتاه علیرغم همه کمبودها و کاستی‌ها بر پایه انگیزه، شور و اشتیاق فیلمسازان این حوزه پیش می‌رود و اکران آنلاین فیلم‌های کوتاه و بلند در همه جای دنیا آسیب‌ها و آزمون و خطاهایی را به دنبال داشته است.

 

به گزارش ایلنا، بهروز شعیبی نویسنده و کارگردان سینما درباره برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران و شرایط سینمای کوتاه ایران در سال‌های اخیر گفت: به نظرم در شرایط فعلی باید سرعت آسیب‌شناسی و تجربه گرایی را درباره تجربه برگزاری جشنواره‌ها بالا ببریم. برای مثال در این شرایط جشنواره ونیز برگزار می‌شود اما جشنواره کن نه. تجربه و کیفیت برگزاری این جشنواره‌های خارجی و داخلی می‌تواند با آسیب‌شناسی دقیق، نقشه راه مناسبی برای برگزاری جشنواره‌ها همزمان با شرایط کرونا باشد. 

وی با بیان اینکه سازمان‌هایی مانند صداوسیما باید حمایت خود را از سینما به ویژه فیلم کوتاه گسترده‌تر کنند، عنوان کرد: علیرغم اینکه سینما آسیب جدی از کرونا خورده است، در این میان فیلم کوتاه و انیمیشن بیشتر از همه دچار لطمه شده‌اند اما نکته حائز اهمیت این است که اهالی فیلم کوتاه نوع انگیزه و تلاش‌شان قابل مقایسه با سینمای بلند نیست و عاشقانه و پیگیرتر برای کار خود زحمت می‌کشند. به همین دلیل است که فکر می‌کنم بچه‌های فیلم کوتاه می‌توانند خودشان به کمک به یکدیگر این شرایط را التیام ببخشند. 

کارگردان فیلم‌های «دهلیز»، «سیانور» و «دارکوب» با اشاره به خطرها و خلاهای اکران آنلاین فیلم‌ها بیان کرد: این واقعیت و مخاطره فقط برای حال حاضر یا کشور ما نیست چراکه اکران آنلاین فیلم‌ها در همه جای جهان نقطه ضعف‌هایی دارد که می‌تواند حقوق سازندگان فیلم‌ها را تضییع کرده و همینطور حس نامناسبی را منتقل کند. همچنین باعث بی‌ثمر شدن تلاش عوامل شود. علاوه بر آن، شکاف‌ها و کمبودهای زیرساختی نیز دارد که در کشور ما بیشتر هم به چشم می‌آید. 

شعیبی درباره تولیدات سال‌های گذشته فیلم کوتاه نیز توضیح داد: سال‌هاست سینمای کوتاه با تمام کمبودها و کم لطفی‌ها نسبت به این حوزه بر پایه انگیزه، شور و اشتیاق فیلمسازان اعتبار و موفقیت‎های چشم‌گیری داشته است و توانسته برای سینمای ما در جهان اعتبار کسب کند. حالا که می‌بینیم چنین ظرفیت فعالی در سینما داریم، باید حمایت مادی و معنوی خود را از آن افزایش دهیم. اعتقاد دارم که مسیر سینمای کوتاه ما مسیر درست و پیش رونده‌ای است و همین که با سیاست‌گذاری‌های دستوری مانع پیشرفت‌اش نشویم، بزرگترین خدمت را به فیلم کوتاه کرده ایم. 

این سینماگر در پایان تصریح کرد: یکی از اتفاق‌های خوب در سینمای چند سال اخیر شکل گیری اکران هنر و تجربه است. شخصا سینمای هنر و تجربه را تا جایی که زمان اجازه می‌دهد، دنبال می‌کنم و حتما فیلم‌های کوتاه را که در این فضا اکران می‌شوند، می‌بینم و لذت می‌برم. امیدوارم هنر و تجربه هم گسترده‌تر شود و هم امکانات و فضای بیشتری را در اختیار سینمای تجربه گرای ما قرار دهد. 

سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری سیدصادق موسوی از ۷ آبان آغاز می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز