خبرگزاری کار ایران

خانواده‌ها این فیلم‌ را تماشا کنند/ تاثیر یک مستند بر کاهش جرایم کیفری

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۵۵۴

احمد بهرامی می‌گوید از آن جایی که «خط باریک قرمز» زوایای دیگری از جرم، چگونگی انجام و برخورد با آن را نشان داده است، پیشنهاد می‌کند خانواده‌ها با فرزندان خود این فیلم را تماشا کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد بهرامی، کارگردان سینما، درباره فیلم مستند داستانی «خط باریک قرمز» به کارگردانی فرزاد خوشدست و تهیه‌کنندگی فرزاد خوشدست و نگار اسکندرفر که از ۶ مردادماه در سینماهای هنروتجربه روی پرده رفته است، توضیح داد: من در این سال‌ها فیلم‌های مستند زیادی ندیده و جسته و گریخته فیلم‌هایی را تماشا کرده‌ام اما «خط باریک قرمز» یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌هایی بود که من در بین فیلم‌های مستند و حتی داستانی در این چند سال اخیر دیدم.

وی ادامه داد: شاید دیدن یک مستند ۹۰ دقیقه‌ای برای مخاطبان راحت نباشد اما این فیلم مستند داستانی بسیار من را به عنوان یک مخاطب تحت تاثیر قرار داد.

کارگردان «دشت خاموش» درباره ویژگی‌های این مستند داستانی بیان کرد: ساختار بسیار خوب، محتوای بسیار درست و حوصله‌ای که در فیلم توسط کارگردان به خرج داده شده است از ویژگی‌های این فیلم مستند داستانی است که باعث شد من از ۱۰۰ نمره به «خط باریک قرمز» ۱۰۰ بدهم.

بهرامی افزود: «خط باریک قرمز» علاوه بر داشتن پشتوانه پژوهشی قوی از فیلمبرداری، تدوین و موسیقی بسیار خوب و کارگردانی منسجم برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه بازی بازیگران در خدمت محتوای فیلم بود، عنوان کرد: می‌توانم بگویم من بازی‌ای از بازیگران اصلی و بچه‌های کانون اصلاح و تربیت در این فیلم ندیدم بلکه زندگی در آن دیدم برای همین حضورشان باورپذیر شده بود.

این فیلمساز در پاسخ به این پرسش که ساخت آثار هنری چه تاثیری در کاهش جرایم کیفری دارد، بیان کرد: قطعا هر اثر هنری از جمله فیلم می‌تواند روی کاهش جرایم کیفری بسیار تاثیرگذار باشد به گونه‌ای که نگاه هر دو طرف از جمله کسانی که جرمی مرتکب شده‌اند و کسانی که قرار است حکمی را برای مجرمان صادر کنند، عوض کند و فضایی را به وجود بیاورد که هر دو طرف از زاویه دیگری به جرم نگاه کنند.

بهرامی ادامه داد: سینمای مستند به دلیل آنکه واقعی و بدون واسطه کار خود را ضبط می‌کند و در معرض دید مخاطب قرار می‌دهد نسبت به فیلم داستانی تاثیرگذارتر است. همچنین این سینما می‌تواند از کنار هم قرار دادن واقعیت‌ها از زاویه‌ای دیگر و نگاه انسانی‌تر مخاطب را به حقیقتی برساند که این کار فقط از سینمای مستند ساخته است.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌هایی که فرزند نوجوان دارند باید این فیلم را با فرزندان خود ببینند، اظهار کرد: از آن جایی که «خط باریک قرمز» یک فیلم بسیار تاثیرگذار و خوش ساخت است و زوایای دیگری از جرم، چگونگی انجام و برخورد با آن را نشان داده است، پیشنهاد می‌کنم خانواده‌ها با فرزندان خود این فیلم را تماشا کنند چراکه بیشتر دیده شدن این فیلم یک نفع جمعی دارد.

کارگردان «دشت خاموش» در پایان درباره ایده ساخت مدرسه سایکودرام مطرح کرد: من به عینه در این فیلم دیدم که ساخت مدرسه سایکودرام در ایران می‌تواند با موفقیت همراه باشد. در حقیقت در همه دنیا باید این مدرسه ساخته شود البته برخی از کشورها این مدارس را دارند اما ما نداریم و امیدوارم فرزاد خوشدست بتواند این کار را انجام بدهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز