خبرگزاری کار ایران

تهیه‌کننده «دست فرمون»:

با پراید هم می‌شود در مسابقه اتومبیلرانی شرکت کرد

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۵۵۳

تهیه‌کننده مسابقه دست فرمون که از شبکه نسیم پخش می‌شود، با اشاره به ایجاد فرهنگ‌سازی از طریق ساخت برنامه بر این باور است که رانندگی نیاز به ماشین آنچنانی ندارد و تنها حواس جمع در حین رانندگی از کاهش تصادفات جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سال گذشته بود که برای اولین بار در ایران مسابقه اتومبیلرانی با عنوان «دست فرمون» در تلویزیون تولید و از شبکه نسیم پخش شد. این مسابقه که اجرای فصل نخست آن را کامبیز دیرباز برعهده داشت، در راه رسیدن به فصل دوم تغییرات قابل توجهی را تجربه کرد. تغییر مجری برنامه و جایگزین شدن کامران تفتی به جای دیرباز، اضافه شدن بخش‌های موتورسواری و آرسی، تغییر نحوه برگزاری مسابقات، گسترش و دگرگونی قابل توجه پیست و دکور برنامه و… از جمله این تغییرات بود که شاکله فصل دوم را کاملا از فصل نخست متمایز کرد. 

محمود محمودی، تهیه‌کننده مسابقه «دست فرمون» که این شب‌ها فصل دوم آن از شبکه نسیم پخش می‌شود، درباره انگیزه و دلایل ساخت فصل دوم این برنامه گفت: استقبال مردم از فصل نخست سبب ساخت فصل دوم مسابقه «دست فرمون» شد. تمایل زیادی برای شرکت در مسابقه از سوی مخاطبان وجود داشت. در فصل اول عده‌ای نمی‌دانستند که با پراید هم می‌توانند در برنامه شرکت کنند و تصورشان بر این بود که حتما باید ماشین‌های عجیب و غریبی داشته باشند تا بتوانند برای رقابت به میدان بیایند اما بعد از پخش فصل اول مسابقه از تلویزیون این تصور غلط از بین رفت و بیش از ۱۱ هزار نفر جهت شرکت در فصل بعدی مسابقه ثبت نام کردند.

وی افزود: البته این را هم در نظر بگیرید که در اغلب مسابقه‌های تلویزیونی آیتم‌ها و بخش‌های مختلفی وجود دارد که افراد می‌توانند در آن شرکت کنند اما برنامه ما صرفا ماشین سواری است و ۱۱ هزار نفر فقط برای این موضوع ثبت‌نام کردند. از سوی دیگر در مسابقات تلویزیون وقتی کسی به عنوان مثال برای تقلید صدا به برنامه‌ای می‌رود تنها خودش در برنامه حضور دارد اما در «دست فرمون» سختی ماجرا دو چندان است چرا که شرکت‌کننده‌ها باید ماشین را هم برای مسابقه آماده کنند. حتی تمریناتی که آن‌ها انجام می‌دهند هم هزینه دارد یا حداقل باید یک باک بنزین برای این کار بسوزانند. با وجود همه این موارد بیش از ۱۱ هزار نفر برای حضور در این رقابت ثبت نام کردند و این استقبال قابل توجهی است که نمی‌توان ساده از کنار آن گذشت. 

با پراید هم می‌شود در مسابقه اتومبیلرانی شرکت کرد

محمودی درباره تاثیرگذاری ساخت چنین مسابقه‌ای بر روی رشته اتومبیلرانی و موتوسواری و همچنین در جهت فرهنگ‌سازی میان مردم جامعه بیان کرد: رئیس فدراسیون اتومبیلرانی و هیات‌های اتومبیلرانی در سراسر کشور به دلیل دیده شدن جوانان مستعد این رشته در مسابقه «دست فرمون» از ما تشکر کردند و ما هم تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا در این جهت قدم موثری برداریم. همچنین پلیس راهور هم به سبب تاثیرگذاری در امر فرهنگ‌سازی از برنامه تقدیر کردند. اتومبیلرانی تیم ملی ندارد و مسابقات هم به صورت محدود از رسانه‌ها و تلویزیون پخش می‌شوند. افرادی که در این رشته کار می‌کنند بسیار مظلوم واقع شده‌اند. در حالی که آدم‌های نخبه و با استعدادی در میان آن‌ها وجود دارد. این افراد در بخش‌های مختلف جامعه حضور تاثیرگذاری دارند مثلاً شروین یگانه، نادر و محسن جعفری به آتش‌نشانان، نیروهای اورژانس و… آموزش رانندگی می‌دهند. در واقع اتومبیلرانی ورزش تاثیرگذاری است که باید خوب به آن پرداخته شود و به آن بها بدهند چرا که با زندگی ما ارتباط تنگاتنگی دارد. 

تهیه‌کننده مسابقه «دست فرمون» در پاسخ به این سوال که چند سالی است مسابقات و رئالیتی شو‌های متفاوتی در شبکه نمایش خانگی ساخته می‌شود  اماچرا طرح مسابقه «دست فرمون» در شبکه نمایش خانگی اجرایی نشد، گفت: در شبکه نمایش خانگی معمولاً کمتر سرمایه‌گذاری‌هایی صورت می‌گیرد که نتیجه آن را چند سال بعد ببینند. همچنان تلویزیون پای این کارها می‌ایستد و هزینه می‌کند. در جلساتی که با مدیران شبکه نسیم داشتیم به وضوح می‌دیدم که واقعاً دغدغه فرهنگی و فرهنگ‌سازی دارند. در ابتدا جنبه جذابیت، نشاط و سرگرمی کار برای تیم ما اولویت بود اما در ادامه به این باور رسیدیم که «دست فرمون» اگر مسیر درستی را طی کند می‌تواند در عین ایجاد نشاط و سرگرمی نقش موثری در فرهنگ‌سازی نیز ایفا کند و ما هم این اهداف برایمان مهم بود. رانندگی مهارت است و از آنجایی که با زندگی روزمره ما در هم تنیده شده از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در ادامه گفت: اگر هوش و تمرکز رانندگان بالا برود و به این باور برسند که ماشین و راه خوب ضامن رانندگی خوب نیست و رانندگی به حواس جمع و گرفتن تصمیم درست در لحظه بستگی دارد، آمار تصادفات به‌خصوص آن‌هایی که با تلفات جانی همراه هستند، بسیار کم می‌شود. بسیاری از انحراف به چپ‌ها و تصمیمات لحظه‌ای خطر آفرینی که گرفته می‌شود به این دلیل بوده که محاسبات ذهنی راننده پایین است. حتی اگر به واسطه این برنامه یک درصد از تصادفات کم شود ما کار خودم را کردیم. 

این تهیه‌کننده ادامه داد: بارها شرکت‌کننده‌هایی داشتیم که نمی‌دانستند بجز خیابان و جاده، محل‌هایی هم برای تخلیه انرژی وجود دارد. فکر می‌کردند مسابقات اتومبیلرانی نیازمند ماشین‌های آنچنانی است در حالی که کسی که ماشین باز است می‌تواند با هزینه حداقلی به پیست برود و هیجانات خود را تخلیه کند. ما در «دست فرمون» این تابوها را شکستیم.

محمودی در پایان گفت: در فصل اول مسابقه که کامبیز دیرباز از مسئولان رشت خواست که محلی برای تمرین در اختیار شرکت‌کننده‌ها قرار دهند؛ پارکینگی برای این کار در نظر گرفته شد که هنوز هم هست. فضای نمایش خانگی کمتر برای فرهنگسازی پول خرج می‌کند، چنین بخش‌هایی بیشتر به دنبال درآمدزایی هستند و همچنان این تلویزیون است که پای کار می‌ایستد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز