خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

خسارت ۸۵۰۰ میلیارد تومانی کرونا به هتل‌ها/ اشغال ۲۰ درصدی هتل‌های کشور/ بیشترین مراجعه مسافران به هتل‌های کیش و استان‌های شمالی

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۵۴۶

رییس جامعه هتلداران ایران با اشاره به ضریب اشغال ۲۰ درصدی هتل‌های کشور از هتل‌های کیش و استان‌های شمالی به عنوان مراکزی یاد کرد که بیشترین ضریب اشغال را دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمشید حمزه‌زاده (رییس جامعه هتلداران ایران) با اشاره به آنکه در بحث تفویض اختیارات بخشی از امور به جامعه هتلداران ایران واگذار شده است، گفت: نرخ‌گذاری نیز یکی از اختیاراتی است که تصمیم گیری در خصوص آن به جامعه هتلداران واگذار شده و هر سال مهرماه با افزایش نرخ هتل‌ها روبه رو هستیم که با توجه به نرخ تورم قیمت‌گذاری می‌شود. هرچند نرخ تورم امسال بیش از ۱۰۰ درصد است حتا قیمت وسایل مصرفی هتل‌ها از شامپو گرفته تا مواد شوینده و ملافه دو و چند برابر شده است اما با توجه به ملاحظات موجود حداکثر اجازه افزایش ۳۰ درصدی نرخ‌ها را به هتل‌ها دادیم. این افزایش قیمت نیز به دلخواه و بنا بر صلاحدید هتلداران و با توجه به شرایط هر استان خواهد بود. 

او ادامه داد: مدیران هتل‌ها در استان‌های مختلف می‌توانند تا پایان مهرماه سال ۱۴۰۰ هرزمان که تمایل داشته باشند و شرایط را برای افزایش نرخ مهیا ببینند به اتحادیه و جامعه هتل‌داران استان خود مراجعه و نرخ جدید را مصوب کنند. با توجه به متفاوت بودن قیمت هتل‌ها از یک تا پنج ستاره در حال حاضر نمی‌توان حداقل و حداکثر قیمت اعلام کرد و مبنا بر اساس نرخ موجود است. 

حمزه زاده در خصوص تاثیر ارائه تسهیلات به هتل‌داران و امهال مالیاتی و حامل‌های انرژی که از سوی دولت برای حمایت از بخش خصوصی اعلام شده بود، گفت: امهال‌ها به صورت خوب و قابل تایید اجرایی نشد و با توجه به آن که تاکنون تنها یک بسته حمایتی عملیاتی شده است، می‌توان گفت وزارت نیرو در خصوص امهال‌های انرژی خوب عمل نکرد و همکاری لازم را با هتل‌ها نداشت. در انتظار اجرایی شدن دومین بسته حمایتی دولت هستیم که تا ابلاغ نشود رسمیت ندارد. 

به گفته او در حال حاضر ضریب اشغال‌هتل‌های کشور کمتر از ۲۰ درصد است و بیشترین ضریب اقامت متعلق به هتل‌های کیش و استان‌های شمالی کشور است. البته تا ماه قبل هتل‌های آذربایجان شرقی و غربی نیز وضعیت نسبتاً بهتری نسبت به سایر استان‌های کشور داشتند که با سرد شدن هوا ضریب اشغال آن‌ها نیز کاهش یافت. در واقع می‌توان گفت کرونا تا پایان شهریورماه امسال در حدود ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به مجموعه اقامتی و هتل‌های کشور خسارت وارد کرده است. 

رییس جامعه هتلداران ایران در ادامه از بیشترین تعطیلی هتل‌ها در مشهد خبر داد و گفت: با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی دائم مراکز گردشگری، حدود ۲۲۰ هتل در مشهد به طور کامل تعطیل کردند و درهای خود را بستند. البته در تهران و چند شهر دیگر نیز به صورت پراکنده شاهد تعطیلی برخی از هتل‌ها هستیم. در برخی از شهرها نیز هتل‌ها ناچار به تعطیلی بخشی از مجموعه خود شده‌اند. هرچند تاکنون به صورت رسمی ورشکستگی از سوی هتل‌ها اعلام نشده اما می‌توان گفت به صورت غیر رسمی و عملاً هتل‌ها در شرایط فعلی ورشکسته هستند. 

او در خصوص وضعیت حضور تورهای گروهی در هتل‌ها گفت: در حال حاضر با توجه به شیوع کرونا هیچ تور خارجی در هتل‌ها اقامت ندارد و در واقع تعداد اندکی از گردشگران خارجی که بیشتر در قالب کارشناس هستند آنهم در شهرهای صنعتی و تجاری بزرگ کشور در هتل‌ها اقامت دارند. تعداد تورهای داخلی نیز بسیار اندک و پراکنده است و بیشتر سفرها و اقامت‌ها به صورت انفرادی و خانوادگی انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز