خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

برگزاری تورهای گروهی در گیلان تا اطلاع ثانوی ممنوع است/ خسارت ۸۴۰۰ میلیارد تومانی کرونا به تاسیسات گردشگری گیلان

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۲۳۸

معاون گردشگری استان گیلان با اعلام خبر ممنوعیت برگزاری تورهای گروهی در این استان گفت: تاکنون کرونا خسارتی درحدود 8400 میلیارد تومان به تاسیسات گردشگری استان وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا آذرپور (معاون گردشگری میراث فرهنگی گیلان) با اشاره به اینکه طی هفته‌های گذشته و محدودیت ها و توقیف تورها موفق شدند تا حدودی برگزاری تورهای گروهی را در استان گیلان کنترل کنند، گفت: طی هفته گذشته از یک سو با شیوع ویروس کرونا و وضعیت قرمز استان روبه رو بودیم واز دیگر سو با تعطیلاتی که با تعطیلات آخر هفته همراه بود، از این رو تورهای گیلان گردی را ممنوع اعلام کردیم. در این میان با توجه به فعالیت‌هایی که طی هفته‌های گذشته درخصوص متوقف کردن تورهای گروهی داشتیم، طی هفته گذشته فقط یک گروه غیر مجاز گردشگری با حدود 34 نفر گردشگر داشتیم که توقیف شد.

او ادامه داد: با توجه به تعطیلات پیش رو نیز، اطلاعیه‌‌ای منتشر کردیم مبنی بر آنکه برگزاری تورهای گروهی تا اطلاع ثانوی ممنوع است. در عین حال تمام ورودی‌های استان نیز برای تورها مسدود خواهد بود و اجازه ورود تورهای گروهی به استان گیلان داده نخواهد شد.

آذرپور همچنین از فعالیت 50 درصدی هتل‌ها خبر داد و گفت: برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تمام مراکز اقامتی مجاز استان با ظرفیت 50 درصدی خود فعال هستند در این میان بر اساس آخرین آمار اعلام شده طی هشت ماه گذشته خسارت‌های وارده از کرونا به حوزه گردشگری استان در حدود 8 هزار و 400 میلیارد تومان برآورد شده است. این خسارت‌ شامل هتل، هتل آپارتمان، دفاتر خدمات مسافرتی، مجتمع‌های گردشگری و... می‌شود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی گیلان همچنین از تعطیلی تمام دفاتر خدمات مسافرتی استان خبر داد و گفت: با توجه به عدم امکان برگزاری تور، دفاتر خدمات مسافرتی تعطیل کرده‌اند و تنها دفاتری که فروش بلیت هواپیما و دارای مجوز بند (الف) و (ب) هستند، فعال هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز