خبرگزاری کار ایران

نلسون ماندلا آماده نمایش شد

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۹۰۷

فیلم سینمایی نلسون ماندلا به کارگردانی شهاب بابایی و تهیه‌کنندگی مهدی کریمی تفرشی با پایان مراحل فنی آماده نمایش شد.

به گزارش ایلنا، فیلم سینمایی نلسون ماندلا به کارگردانی شهاب بابایی و تهیه‌کنندگی مهدی کریمی تفرشی با پایان مراحل  فنی آماده نمایش شد.

این فیلم در افریقای جنوبی و در ایالت ام تاتا و روستای محل تولد ماندلا انجام شده و به زندگی نلسون ماندلا رییس جمهور فقید این کشور که سال‌ها در راه مبارزه با نژاد‌پرستی و صلح‌طلبی مبارزه می‌کرده می‌پردازد.

در این فیلم مهتاب کرامتی، سفیر سازمان ملل، بهزاد دورانی و چند بازیگر آفریقای جنوبی به ایفای نقش پرداخته‌اند و شهاب بابایی کارگردانی آن را بر عهده داشته است.

مهدی کریمی تفرشی، تهیه کننده این فیلم درباره چرایی ساخت این مستند می‌گوید: نلسون ماندلا در ذهن من همیشه مظهر انسانی بود که در راه رسیدن به هدف والایش که  ایجاد صلح واتحاد بین اقوام مختلف اعم از فرهنگ و نژاد و مذهب بود، مبارزه کرد و رنج بزرگی را بر خود تحمل کرد که از رنج مردمان جهان بکاهد و این انگیزه بزرگی برای من بود تا این اثر را تهیه کنم.

وی ادامه داد: امیدوارم روزی بتوانیم این فیلم را در صحن سازمان ملل به نمایش درآورد و بگوییم هرگز به هیچ کشوری تعرض نداشتیم، بلکه همیشه از وطن‌مان دفاع کردیم و در کنار همه اقوام و ملیت‎ها زندگی مسالمت‌آمیز داشته‌ایم و کبوتر صلح و آزادی را در اسمان کشورمان به پرواز درآوریم.

داستان این فیلم  از روز مرگ نلسون ماندلا اغاز می‌‎شود و در همان روز با تولد کودکى دیگر در روستای ماندلا به پایان می‌رسد که نشان از زنده بودن هدف‌های ماندلا دارد. این دومین اثر مهدی کریمی تفرشی در مقام تهیه‌کننده بعد از فیلم "ایده اصلی" است که تلاش دارد در تولید آثار فرامرزی تجربه‌های بیشتری داشته باشد.

در این فیلم سودابه خسروی در مقام (چهره پرداز)، مرضیه کریمی (طراح لباس)، حسن شبانکاره (عکاس)، مهران گل محمدی  (صدابردار)، مرتضی پور محمدی (مدیر فیلمبرداری)، جلیل معتضدی (مدیر تولید)، محمدعلی نجف پور (آهنگساز)، محمود آیدین و فاضل سایه (نویسنده فیلمنامه) همکاری داشته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز