خبرگزاری کار ایران

جشنواره فیلم موج در راه است

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۲۳۵

رییس چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «موج» درباره چالش بزرگ این روزهای جشنواره‌های سینمایی گفت: در منطقه آزاد کیش شورای سلامت کیش شرایط منطقه را برای روزها و ماه‌های پیش‌رو بررسی و مصوباتی ابلاغ می‌شود و چنانچه وضعیت کیش سفید باشد این رویداد به صورت فیزیکی و با ملاحظات بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا اردلان مدیر فرهنگی و آموزشی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و رییس چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه «موج» کیش؛ درباره برگزاری این رویداد فرهنگی در چهارمین دوره گفت: ضرورت‌ها و ویژگی‌هایی هر جشنواره‌ای بر اساس فاکتورهای مختلفی شکل می‌گیرد که درباره جشنواره فیلم کوتاه «موج» کیش هم با توجه به اینکه استراتژی اصلی سازمان منطقه آزاد کیش حول محور گردشگری است و عمده برنامه‌ریزی‌ها در چارچوب توسعه و ارتقای صنعت گردشگری کیش تدوین شده است، لذا این اولویت‌ها درنظر گرفته شده است. 

وی افزود: زمانی که جشنواره فیلم «موج» شکل گرفت اهداف و رسالت‌های منطقه‌ای و ملی برای آن ترسیم شد تا نگاه اهالی سینما را به جزیره کیش معطوف کند زیرا این منطقه دارای پتانسیل‌های منحصر به‌فردی در پیشبرد و هم‌افزایی فعالیت‌های متنوع فرهنگی هنری ازجمله فیلم و سینماست و از سوی دیگر صنعت سینما دارای ظرفیت خاص و ممتازی در کشور و از اثرگذاری بالایی در سطح جامعه برخوردار است که پیوند این ظرفیت‌ها با یکدیگر بسیار موثر خواهد بود. 

اردلان با تاکید بر اینکه جشنواره به تدریج در دوره‌های اخیر گردشگری‌محور شد، عنوان کرد: دریا و سفر به عنوان نگاه ویژه توسط شورای سیاستگذاری مطرح و تصویب شد و در نتیجه یک همگرایی بین حوزه‌های مختلف به وجود آمد. 

وی با اعلام اینکه بخش بین‌الملل در جشنواره چهارم به این رویداد سینمایی اضافه شده است، بیان کرد: در بخش بین‌الملل صرفا لازم نیست که فیلم‌هایی در جزیره کیش یا مرتبط با جزیره کیش ساخته شود بلکه نقطه مشترک همه فیلم‌های ارسالی بایستی دریا و سفر باشد که البته شرایط کرونا دریچه‌های جدیدی را پیش روی برنامه‌ریزان و صنعت گردشگری می‌گشاید و همگرایی و تعامل بین المللی در جهت برندسازی مقصد کیش را شکل می‌دهد. 

رییس چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «موج» فیلمسازان حاضر در این جشنواره را از شخصیت‌های ملی و بین المللی دانست که موفقیت‌های خوبی در این عرصه کسب کرده‌اند. 

وی افزود: جزیره کیش در چارچوب سیاست‌های سینمایی از این تجربیات ارزشمند به‌خوبی بهره می‌برد و یقینا از بین برگزیدگان استعدادهای جدیدی هم به جامعه ایرانی و بین‌المللی معرفی می‌شوند که از خلاقیت‌های ویژه‌ای برخوردارند. 

این مدیر فرهنگی درباره شرایط کرونایی منطقه عنوان کرد: کرونا هم فرصت و هم تهدید است؛ فرصت از این منظر که بسیاری از روش‌های سنتی ارسال آثار، برگزاری جلسات، تشکیل کارگروه‌ها و سایر امور جشنواره از طریق مجازی پیگیری و عملیاتی می‌شود و این موضوع به کارها سرعت بخشیده و این یک فرصت است. 

مدیر فرهنگی و آموزشی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش درباره چالش بزرگ این روزهای جشنواره‌های سینمایی نیز گفت: در منطقه آزاد کیش شورای سلامت کیش شرایط منطقه را برای روزها و ماه‌های پیش‌رو بررسی و مصوباتی ابلاغ می‌شود و چنانچه وضعیت کیش سفید باشد این رویداد به صورت فیزیکی و با ملاحظات بهداشتی برگزار می‌شود. 

اردلان در پایان گفت: سالن‌های کیش دارای ظرفیت بالای هفتصد نفر است که امکان فاصله‌گذاری اجتماعی را به راحتی فراهم می‌کند و البته در هر وضعیتی برگزاری فیزیکی و مجازی را تواما خواهیم داشت، البته برگزاری فیزیکی اختتامیه در بهمن و اسفند ماه سال جاری لغو نخواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز