خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

حریم چهارباغ عباسی در راه مصوب شدن/ تعدیل بلندمرتبه‌سازی هتل در دست بررسی است

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۹۵۸

در پی درخواست فعالان میراث برای متوقف کردن بلندمرتبه‌سازی در حریم چهارباغ عباسی اصفهان و نامه‌ای که فرشچیان اخیرا منتشر کرده است، مدیرکل میراث و گردشگری اصفهان از ارائه طرح تعدیل بلندمرتبه‌سازی هتل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در راستای انتشار نامه‌ای از محمودفرشچیان (نقاش و نگارگر) که خواستار توقف بلندمرتبه‌سازی و (ساخت) ساختمان‌های بی‌رویه در اطراف چهارباغ یا در راسته زاینده‌رود شده بود، فریدون اللهیاری (مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اصفهان) با اظهار بی‌اطلاعی از این نامه گفت: استاد فرشچیان در اصفهان نبودند که ببینند چه خبر است اما قبول داریم که باید بلندمرتبه‌سازی در حریم بناهای تاریخی متوقف شود. این امر نیز ملزم به مصوب کردن حریم است.

به گفته او، اداره کل میراث و گردشگری اصفهان درحال آماده‌سازی مصوبه‌ای برای حریم چهارباغ است و در صورت تعریف ضوابط، مشکلات موجود نیز حل خواهد شد. این مصوبه تقریبا در مرحله نهایی قرار دارد.

الهیاری با تاکید برآنکه در حریم چهارباغ بحث و ساخت و سازهای موردی نداریم بلکه مباحث  کلی مطرح است و باید زیرساخت‌های لازم برای صیانت از میراث تعریف شود، گفت: اگر بخواهیم موردی صحبت کنیم باید تمام موارد آن مورد بررسی قرار گیرد.

 فعالان میراث فرهنگی بارها در نامه‌های مختلف، به متولیان میراث فرهنگی کشور نسبت به وضعیت آینده این محور فرهنگی تاریخی در نصف‌جهان هشدار داده‌اند. اکنون نیز به دنبال اجرایی شدن ساخت هتلی با ارتفاع ۲۲ متر در حریم محور فرهنگی تاریخی چهارباغ عباسی، درخواست فعالان برای توقف بلندمرتبه‌سازی‌ها افزایش یافته است. آنها خواستار آن هستند تا دست‌کم این طرح در شورایعالی معماری و شهرسازی رد شود.

محمودفرشچیان، نقاش و نگارگر که اصفهان زادگاه اوست، نیز علاوه بر امضای این درخواست، در نامه‌ای که با دست‌خطِ خود منتشر کرده، نوشته است: «امید است اولیاء محترم و مخصوصا مسئولین وطن‌دوست و علاقه‌مند به شهر زیبای اصفهان اقدام یا مجوزی صادر نفرمایند و به هیج عنوان اجازه ندهند که با بلندمرتبه‌سازی و (ساخت) ساختمان‌های بی‌رویه در اطراف چهارباغ یا در راسته زاینده‌رود، زیانِ غیرقابل جبرانی به اصالت شهر اصفهان وارد آید. اینجانب به نوبه خود به اعتراضیه‌ای که در این خصوص تقدیم شده موافقم. محمود فرشچیان»

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اصفهان با اشاره به آنکه طرح تعدیل هتل مذکور ارائه شده است، گفت: این طرح در دست بررسی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز