خبرگزاری کار ایران

انسیه شاه‌حسینی:

سطح کیفی جشنواره فانوس نیروهای مسلح رشد قابل ملاحظه‌ای کرده است

asdasd
کد خبر : ۹۸۲۷۳۲

داور بخش فیلم و آثار مستند چهارمین جشنواره فانوس نیروهای مسلح گفت: سطح کیفی جشنواره چهارم فانوس نیروهای مسلح به همراه افزایش تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره از رشد قابل ملاحظه‌ای برخوردار بوده که نشان از توجه و اقبال نیروهای مسلح به آثار هنری و نمایشی دارد.

به گزارش ایلنا، انسیه شاه حسینی از کارگردانان سینما و داور بخش فیلم و آثار مستند چهارمین جشنواره فانوس نیروهای مسلح، گفت: آثار رسیده به چهارمین جشنواره فانوس نیروهای مسلح هم از نظر کیفیت و هم تعدا آثار ارسالی، رشد قابل توجهی داشته و هدفمندتر بود که نشان از توجه مسئولان هنری و فرهنگی نیروهای مسلح به این بخش و نیز اقبال هنرمندان نیروهای مسلح نسبت به فیلم و دیگر آثار هنری دارد. 

شاه‌حسینی در ادامه با بیان موضوعی بودن جشنواره‌هایی مانند فانوس، افزود: اینگونه جشنواره‌ها نیاز به حمایت و هدایت دارند تا بتوانند از طریق هدفی که دنبال می‌کنند جریان‌ساز باشند. 

وی در ادامه گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیروهای مسلح و سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس بعنوان متولی اصلی اینگونه فعالیت‌ها در نیروهای مسلح باید با یک هدف‌گذاری درست و بلندمدت، از هنرمندان این عرصه حمایت لازم را داشته و آن‌ها را در جهت اهداف مدنظر هدایت کنند. 

این کارگردان سینما، آموزش فیلم‌نامه نویسان و فیلم سازان، شناسایی و حمایت نیروهای علاقمند و راهنمایی این نیروها را سه رکن و اصل اساسی در ارتقای سطح کیفی آثار هنری دفاع مقدسی دانست و افزود: اینکه جشنواره فانوس بدون وقفه و تعطیلی در هشت سال گذشته برگزار شده و امسال چهرامین دوره آن انجام می‌شود جای خوشحالی دارد و نشان از توجه متولیان این امر در نیروهای مسلح دارد. 

شاه حسینی با توجه به جریان¬سازی جشنواره‌هایی مانند فانوس تصریح کرد: این جریان اگر ادامه پیدا کند، فیلم¬سازان خوبی می¬توانند به بدنه سینما تزریق شوند و فرهنگ حاکم بر سینمای دفاع مقدس را رشد و ارتقا بدهند. 

وی در پایان گفت: من بعنوان کسی که سالهاست در حوزه سینما و هنرهای نمایشی فعالیت می‌کنم به آینده این جشنواره و اثرات فرهنگی که بر بدنه سینما و جامعه می‌گذارد بسیار امیدوارم و به مسئولین و متولیان این جشنواره توصیه می‌کنم از این جشنواره حمایت لازم را داشته باشند. 

گفتنی است مراسم اختتامیه و تقدیر از آثار برگزیده چهارمین جشنواره فانوس نیروهای مسلح ۱۱ آبان به صورت ویدئو کنفرانس و مجازی در شهر شیراز برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز