خبرگزاری کار ایران

راه‌یابی فیلم مستند «موج یا ذره؟» به بخش مسابقه سه جشنواره بین‌المللی

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۹۳۷

فیلم مستند «موج یا ذره؟» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا رحمان طلب توانست به بخش مسابقه سه جشنواره بین المللی Central Florida Film Festival، ، The Lift-Off و Festival Angaelica راه یابد.

به گزارش ایلنا، جشنواره فیلم Angaelica از ۵-۱۰ نوامبر ۲۰۲۰ در شهر پاسادنای آمریکا، Central Florida از ۲۲-۲۴ ژانویه ۲۰۲۱ در فلوریدای آمریکا و جشنواره The Lift-Offبه صورت آنلاین و از شهر لندن برگزار خواهد شد. 

مستندِ علمی «موج یا ذره؟» این سوال مهم را مطرح می‌کند که آیا ما در جهانی هوشمند زندگی می‌کنیم؟ آیا فقط انسان‌ها قدرت درک احساسات و عواطف ظریف را دارند؟ در پاسخ به این سوال، ابتدا هوش گیاهان مورد توجه قرار گرفته و بیننده با ابعاد جدیدی از زندگی گیاهان آشنا می‌شود. برای جستجوی بیشتر به سراغ اتم‌ها و ذرات زیراتمی رفته و در این سفر بیننده را با شگفتی‌های زیادی روبرو می‌کند. این کنکاش علمی، بیننده را با فیزیک کوانتوم آشنا می‌کند؛ علمی که با دستاوردهای خود توانسته جهان را دگرگون کند. علمی که همه نام آن را شنیده‌اند، اما کمتر کسی آن را می‌شناسد. در این فیلم بیننده با زبانی ساده با فیزیک کوانتوم آشنا می‌شود. 

دیگر عوامل فیلم به این شرح است: تصویربردار: سینا سیدعسگری، گوینده متن فارسی: سینا خدادادی، گوینده متن انگلیسی: فرشید علیزاده، عکس: اقبال رئوف، مشاور علمی: دکتر هادی محمدیان، مشاور پروژه: حسین پورستار، کارشناسان: دکتر هاشم رفیعی تبار (پژوهشگر ارشد دانشگاه آکسفورد و پدر علم نانو در ایران) دکتر افشین شفیعی (استاد دانشگاه صنعتی شریف) و دکتر جمشید آرام (روانشناس و پژوهشگر علوم ذهنی) 

بخش‌هایی از این مستند روایت داستانی دارد که کتایون ریاحی، تارا سپهری و فاطمه علیجانی در این بخش‌ها ایفای نقش کرده‌اند. 

مجری طرح این مستندِ علمی شرکت کیان فیلم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز