خبرگزاری کار ایران

صادق ملک شهمیرزادی درگذشت

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۲۰۴

صادق ملک شهمیرزادی (باستان‌شناس پیشکسوت) صبح امروز درگذشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فریدون بیگلری (باستان‌شناس و محقق ایرانی، یکی از بنیانگذاران بخش پارینه‌سنگی در موزهٔ ملی ایران) با تایید خبر درگذشت صادق ملک شهمیرزادی (باستان‌شناس پیشکسوت) گفت: این باستان‌شناس صبح امروز درگذشت.

جبرئیل نوکنده (رئیس کل موزه ملی ایران) نیز با اعلام این خبر افزود: متاسفانه با خبر شدیم که ایشان امروز صبح دار فانی را وداع گفتند و جامعه باستان شناسی و دانشگاهی کشور بار دیگر عزا دار شد. 

جبرییل نوکنده ضمن تسلیت این ضایعه اسفناک به خانواده ایشان و جامعه باستان‌شناسی و دانشگاهی کشور، برای روح بلند ایشان از خداوند منان طلب آمرزش کردند. بی‌گمان میراث گران‌بهای ایشان در تربیت شاگردان و انتشار مطالب علمی تا همیشه یاد این استاد ارجمند را در حافظه ایران‌زمین جاودانه خواهد کرد.

اطلاعات بیشتر متعاقبا اعلام خواهد شد.

صادق ملک شهمیرزادی در سال ۱۳۲۲ شمسی در شهمیرزاد به دنیا آمد و یکی از باستان‌شناسان و کاوشگران به‌نام است که در کاوش‌های تپه سیئلک نقش مهمی را ایفا کرد و مدیریت آن را برعهده داشت. او در مدت سی سال خدمت آموزشی در گروه باستان‌شناسی دانشگاه تهران، تدریس دروس کاوش در محل، طبقه‌بندی سفال و اشیا، طراحی فنی و نقشه‌برداری و عکاسی، بررسی آثار باستانی، سمینار و ترتیب نمایشگاه، تهیه گزارش مشروح، باستان‌شناسی و هنر مصر باستان، آشنایی با باستان شناسی، مبانی باستان‌شناسی فرهنگی، باستان‌شناسی پیش از تاریخ بین النهرین، باستان‌شناسی پیش از تاریخ ایران، باستان‌شناسی آسیای غربی و مصر(این واحد درسی را در دانشگاه‌های خارج از کشور ارائه کردند)، باستان و فرهنگ ایران باستان (این عنوان درسی رادر دانشگاه هلسینکی ارائه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز