خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز شرق‌شناسی موزه آرمیتاژ روسیه:

باستان‌شناسان و موزه‌های ایران و روسیه روابط خوبی دارند

asdasd
کد خبر : ۹۷۹۸۹۶

رئیس مرکز شرق‌شناسی موزه آرمیتاژ روسیه گفت: باستان‌شناسان و موزه‌های ایران و روسیه روابط خوبی دارند.

به گزارش ایلنا، پاول لوریه (رئیس مرکز شرق‌شناسی موزه آرمیتاژ روسیه) در حاشیه بازدید از باغ موزه امیر سمنان، ابراز امیدواری کرد که طرح‌های مطالعاتی با همکاری موزه آرمیتاژ و اداره کل میراث‌فرهنگی استان سمنان اجرایی شود.

او که در سفر سه روزه خود به استان سمنان تاکنون از عملیات کاوش در گورستان مرسین بازدید کرده، گفت: پس از این بازدید، از آثار تاریخی سمنان از مسجد تاریخانه و آثار تاریخی شهرستان دامغان بازدید می‌کند.

لوریه از تاریخانه به عنوان شاهکار دوران اوایل اسلامی در کشور یاد کرد و افزود: بازدید از شهر باستانی قومس و هکاتم پلیس از دیگر برنامه‌های سفرم به استان سمنان است.

او با اشاره به اینکه باستان‌شناسان و موزه‌های ایران و روسیه روابط خوبی دارند، گفت: بر اساس تفاهم‌نامه بین موزه ملی ایران و موزه ارمیتاژ و پژوهشگاه میراث فرهنگی ایران، بررسی‌های باستان شناسی انجام می‌شود.

رئیس مرکز شرق‌شناسی موزه ارمیتاژ روسیه با اشاره به پیگیری وزیر میراث‌فرهنگی در خصوص لغو روادید ایران و روسیه، بیان کرد: مونسان در سفر خود به روسیه این موضوع را پیگیری می‌کنند و لغو روادید در افزایش رفت و آمد گردشگران ایرانی و روسی موثر است.

او ادامه داد: امیدوارم با رفع کرونا و لغو روادید دو کشور، شاهد افزایش تعداد گردشگران در دو کشور باشیم.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان نیز ابراز امیدواری کرد که با حل موضوع روادید، شاهد حضور گردشگران روسی در ایران و استان تاریخی سمنان باشیم.

مهدی جمال از استان سمنان به عنوان استانی کهن و دارای جاذبه‌های متعدد طبیعی و تاریخی یاد کرد و گفت: بازدید از استان سمنان برای گردشگران روسی به یاد ماندنی خواهد شد.

موزه ارمیتاژ Hermitage Museum جزو ۵ موزه برتر جهان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز