خبرگزاری کار ایران

رائد فریدزاده:

شانس نداشتن «درخت گردو» برای معرفی به اسکار کذب است

asdasd
کد خبر : ۹۷۹۷۰۹

معاون امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی نقل قول منتسب به خود درباره فیلم «درخت گردو» برای معرفی به آکادمی اسکار ۲۰۲۱ را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا، «رائد فریدزاده» با کذب محض خواندن تیتر «درخت گردو هیچ شانسی برای معرفی به اسکار ندارد» از سوی سایت و صفحه اینستاگرامی «صبح سینما» اظهار داشت: ظاهرا این تیتر استنباط گرداننده صفحه مذکور از گفت‌وگوی اینجانب با خبرآنلاین بوده که به شدت تکذیب می‌شود. 

او افزود: اینجانب در دو گفت‌وگو با خبرگزاری مهر و خبرگزاری خبرآنلاین، صرفا درباره فرآیند انتخاب فیلم توسط هیأت انتخاب نماینده ایران برای ارائه به آکادمی اسکار، صحبت کردم در حالی که اساسا این هیأت هنوز تشکیل جلسه نداده است. 

دبیر شورای عالی بین‌الملل سازمان سینمایی همچنین گفت: محوریت صحبت‌های من، چگونگی انتخاب گزینه‌ها از بین فیلم‌هایی بود که حداقل اکران یک هفته‌ای در فاصله زمانی بین اکتبر ۲۰۱۹ تا دسامبر ۲۰۲۰ در کشور مبدا را داشته‌اند. در آن گفت‌وگو صریحا به این نکته اشاره شده که «اینها نکاتی است که قاعدتا هیات انتخاب درباره‌اش بحث می‌کند و نظر می‌دهد.» و درباره فیلم‌ها هم به این نکته اشاره شده است که «هر یک از فیلم‌هایی که متقاضی حضور در اسکار هستند اگر اکرانشان تا تاریخ مورد نظر اسکار (قبل از ۱۱دی ۹۹) مورد تایید معاونت نظارت و ارزشیابی قرار بگیرد، می‌توانند جزو گزینه‌ها باشند.» 

فریدزاده با انتقاد از رفتارهای مغرضانه و کاملا غیرحرفه‌ای برخی خبرنگاران و پایگاه‌های خبری اظهار داشت: من یک بار دیگر تیتری که به طور حیرت‌انگیزی از جانب من نقل شده، تکذیب و اعلام می‌کنم که معاونت بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی حق شکایت در زمینه بدرفتاری‌ها و بدفهمی‌های موجود رسانه‌ای را برای خود محفوظ می‌داند. 

او تأکید کرد: بار دیگر تأکید می‌کنم از آنجا که امسال مهلت انتخاب نماینده کشورها دوماه به تاخیر افتاده است، تا اول دسامبر (یازدهم آذر) برای معرفی نماینده کشورها فرصت هست. تا آن زمان ان‌شالله اعضای هیات انتخاب معرفی شده و قبل از موعد مقرر جلسات برگزار و نماینده ایران به اسکار معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز